söndag 19 oktober 2008

Hemma




Hemma igen efter en underbar helg vid syster och en 6 timmar lång bilresa. Otroligt hur mycket det tär på krafterna att bara sitta i en bil. Skulle nästan behöva en helg till nu på en gång så jag får vila upp mig.

Syster <3


Men men,imorn är det Måndag igen och jag jobbar heldag på coop. Ska försöka ta mig upp redan vid 6 så jag hinner ta en timmes promenad innan jobbet. Känner mig lat nu när jag inte tränat nått på hela helgen. Visst har jag gått en hel del, men det känns inte riktigt som riktig träning. varför vet jag inte. Att gå på promenad och att gå medan man shoppar borde ju vara ungefär samma sak? Å ändå känns det inte som det.



Jag har bestämt mig nu...härdan efter får jag äta/dricka godis,fikabröd och läsk en gång i veckan. Fredagar eller Lördagar. Först tänkte jag förbjuda det helt och hållet. Men det håller inte i längden. Jag måste få unna mig lite, nångång. Annars kommer jag tröttna så småningom och då kommer allt rasa för mig. Den här gången ska jag inte göra det misstaget. Bättre att gå långsamt framåt länge, än att gå snabbt framåt för att sedan tappa greppet.

Helgen har gått förvånansvärt bra utan onyttigheter. syndade bara två gånger. Åt lite glass och en bit kladdkaka igår kväll, och 10 cheesballs tog jag nu när malin kom på besök. Annars har jag klarat mig på 4 rutor mörk choklad och lite naturgodis.
Usch, nu när man räknar upp det låter det faktiskt lite mycket ändå...men viktigast av allt är det inte ens 1/10 av allt skit jag annars brukar äta på en helg. Ganska duktigt tycker jag. :)

Jag klarade till och med av mat-frestelserna. Tog kyckling curry-gryta när det fanns pizza, hamburgare och annat flööt i Ullared. Å jag tog sallad när vi stannade på mc donalds på vägen hem idag. Inte en enda hamburgare trots 2 chanser!!! Jag börjar lära mig!

Måste ta tillfället i akt och tacka Kola också! (kolablogg.com/blogg) som ger mig så många tips, peppar mig och tar hjälp av dr Phils bok för att hjälpa mig komma på rätt spår. Tack tack tack! Det betyder väldigt mycket ska du veta! :)

Nej, nu är det väl snart dags för läggdags.
Det blir en lång dag imorn...

Älskar mina nya stövlar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

not bad.

Asplövspuls sa...

att ha en dag då man äter onyttigt är bra, vi har ju lördagsgodis. men känn då ingen skuld över att du äter onyttigt, en dag får man mumsa i sig sådant som inte är så bra för en. bättre en dag än sju i veckan liksom!

Anonym sa...

Hej Sanna!

Dagens vägning visade på 67,4 kg dvs +0.9 kg från förra veckan. Har definitivt slarvat med maten under dagarna som gräsänka, inte så att jag direkt ätit onyttigt men jag har slarvat med frukt o grönt.

Kram /Stina