torsdag 2 oktober 2008

fett och trasiga knän


Förkylningen blir bara värre och värre.
inget jobb idag så jag hade ställt klockan på 10. men tror ni jag kom upp? icke! Var helt slut när klockan ringde så jag bestämde mig för att sova tills jag vaknade av mig själv...vilket blev klockan 12! Tog bara en liten promenad med Djin...får ta den långa ikväll om jag känner mig bättre då. Annars blir det nog bara några pilatesövningar idag. Vill inte bli riktigt sjuk!

Har varit upp till mamma och hämtat systers stavar. Hon sa att jag fick låna dem å testa, så kan jag köpa egna om jag tycker om det. Tack Moa!
Nu kan jag iaf variera mina promenader något.

Har funderat på att börja jogga. Men är lite rädd. Mina knä-ledband är inte i så bra skick. Har sträckt dem sammanlagt 5 gånger. 3 i det högra och 2 i det vänstra. Kanske bör vänta tills jag byggt upp musklerna runt om mina knän innan jag ens försöker? Har i alla fall ingen lust att hoppa på kryckor i nån vecka...dessutom sägs det ju att det blir lättare och lättare att sträcka dem ju fler gånger det redan hänt.
Första gången det hände var i slalombacken när jag åkte snowboard (eller var det på den tiden jag fortfarande åkte skidor?), andra gången på gympan i skolan när jag hoppade ner från en bänk som var 20 cm hög, tredje och fjärde gången på fotbollsplanen och den femte...? den kommer jag inte ens ihåg.

förresten, såg ni Generation fett på tv3 igår?
Det är inte klokt. Han hade vägt över 600 kilo!
Å så sitter jag här å klagar över min vikt...det är ju sjukt! Jag som inte ens väger 1/6 av det han gör. Men, ändå är det också en väckarklocka för hur det kan gå om man bara fortsätter att äta och inte gör något åt det.
Jag skulle inte vilja bli känd på grund av min enorma kropp. Och vad är det för ett liv att inte varit ur sängen på 8 år???

Streck-äter morötter just nu..är så sugen på godis. Men jag ska stå emot frestelsen! Jag ska klara det!!!

// Naannii

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är fin, jag älskar dig!
/Linn