söndag 26 oktober 2008

Dagen efter

Gårdagens fest blev i det hela mycket lyckad! Hade skit kul och det blev inga större problem. Lite tråkigt bara att folk som inte ens var bjudna (men ändå fick komma in) snodde med sig en massa vin och öl innan de drog därifrån. Vad tusan är det för jäkla stil egentligen? :0
Ja, man slutar då aldrig förvånas...

Kom flera gånger in på samtal om vikt och om mitt försök att gå ned. Fick höra ett X antal gånger att jag "absolut inte behöver gå ned i vikt". Blir oerhört ledsen när jag får höra sånt. Jag vet inte varför, det känns inge bra bara. Jag vill gå ned i vikt och JAG behöver det visst! För min egen skull. För mitt självförtroendes och min kropps skull! Jag vill inte höra allt tjabbel om att jag är "så fin som jag är", behöver höra att det är bra att jag ska gå ned i vikt istället. Det peppar mig mer än allt annat babbel.

Tillbaka på rätt spår idag igen! En fridag gjorde mig gott, men nu är det dags att börja jaga kilon på allvar. Ska ta mig en riktigt lång promenad lite senare. Funderar på att gå runt säfsbyn (en strecka på ca 1 mil). Kollade på du är vad du äter igår. Och de som var med hade en tävling i vem som gick mest steg. De hade ca. 19 ooo steg nästan varje dag! Detta peppade mig, så veckan som kommer ska jag försöka få ihop till minst 10 000 steg varje dag. Något som jag tror är möjligt. Får väl helt enkelt bara gå lite mer! ;)
73 kg. den ultimata Målvikten. Det känns som det är sååå väldigt långt bort. Jag kan inte ens minnas när jag sist vägde så lite. Måste ha varit före 6:an nångång. Det är ju sjukt! 17,4 kilo är också en jävla minskning. Herregud, man kan ju fundera på vad tusan jag gett mig in på egentligen? Det kommer bli en helt ny naannii. Fräckt! :)

Kvällen idag blir lugn (förutom promenaden). Funderar på att leta upp nått härligt recept (självklart smalmat) och göra till ikväll. Kanske spela bingolotto och försöka vinna en hundring eller två. Vi får väl se vad det blir.
Imorn börjar ännu en jobbvecka. Men slutar tidigt imorn och på fredag, och är ledig på Tisdag. så det blir en slapp vecka ändå. Dvs. mer tid åt att jaga kilon! :)


// naannii

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker i alla fall att det är jätte duktigt av dig att ta tag i din vikt. Man mår så mycket bättre av att röra på sig och att man är fin som man är är väl sant men ännu finare och friskare kommer du att bli. Fortsätt kämpa på... du är på god väg. Första veckorna är alltid tuffast! Synd att det är så långt hit, annars hade du kunnat jaga kilon med mig här när du är ledig på tisdag, är så tomt utan Morgan!

Anonym sa...

Hej duktiga du!
Här är det riktigt nerläggs +0.6 kg på en vecka. Det beror nog delvis på matmässa(provsmakningar) älgjakt( grillad korv äggmackor och jaktmiddag m. bl a gåslever o hargryta)och dåligt mående(=ingen motion)det är ju tur att man har något att skylla på ;-)). Nej nu får det banne mig vara nog med lathet o brist på frukt o grönsaksintag.
Kram från 68 kg Stina