tisdag 7 oktober 2008

jobb och träning


Morgonpromenaden var tänkt att bli lång. Men det avslutades snabbt med ett PANG! Hade bara varit ute i 10 minuter så sköt någon av ett skott, å min lilla enormt skotträdda hund blev tokig och skulle hem. Helst igår. Så var den långa morgonpromenaden över på bara en kvart, 20 minuter. Tråkigt tråkigt...
När jag kom in tittade jag på stavarna, men besämde mig för att jag inte orkade ta på mig alla kläder och gå ut igen. Så det blev lite träning inne istället. 40 situps, 20 armhävningar å lite pilatesboll. Sen blev det kokt ägg och fullkornsbröd till frukost.

Biblotekarie jobbet var svårare än jag hade trott, MYCKET svårare! Så mycket att hålla reda på, så mycket att göra. Men jag klarade det rätt så bra i alla fall. har lärt mig grunderna, dvs. att registrera inlämnade böcker, samt låna ut. Att hitta böcker och ställa tillbaka böcker där de ska va kommer nog att ta en jädra tid att lära sig. Men det kommer... kommer ihåg hur vilsen jag var när jag först började på coop, och det har ju ändå gått bra.
Imorn ska jag gå med mamma i 2 h till, sen ska jag klara av det där själv från 2-7. Nervöööööst!

Kvällspromenaden gick i alla fall lite bättre än morgonen. Längre och skönare, utan en livrädd hund som drog i kopplet. Tyvärr var jag bara för trött för att gå en längre strecka.

Jag undrar hur det ska gå nästa vecka när älgjakten börjar. Djin kommer få ett helvete och vägra bli med mig ut. Ligga under sängen och skaka. Usch, hur kan man vara så skotträdd? måste vara förjävligt.

Förkylningen tillbaka starkare igen. Jag vill bli frisk! Men har verkligen inte tid att inte träna nått. Jag SKA gå ned i vikt den här veckan! Och helst mer än förra.
Dessutom behöver jag bli frisk så jag orkar med att jobba, är helt slut efter en dag som denna. Det tär på krafterna...

// naannii

Inga kommentarer: