torsdag 9 oktober 2008

"lat-hund" och jobbintervju


Djin är slut som hund. Han totalvägrade bli med ut imorse! Det gick verkligen inte. De magiska orden "gå ut" hjälpte inte ens, trots att han annars brukar bli superglad och direkt springa till dörren och vänta. Inte heller att ta fram kopplet och hålla upp det gav något resultat.
Han låg bara där, å stirrade på mig som om jag var helt dum i huvet. Jag fick honom att flytta sig 1 meter mor dörren, men där tog det stopp å han la sig igen.
Långpromenaden igår måste ha tagit all must ur honom.
Haha, det är inte ofta man tröttar ut en hund, inte min lillis iaf.

Efter fighten med Vovve bestämde jag mig för att ta stavarna och gå istället. Perfekt tillfälle att få lite annorlunda träning. Tog en skogspromenad på 25 minuter. Riktigt skönt att gå på lite mjukare underlag.

Huvudvärk till och från hela dagen. Försökte få bort den med alla olika medel. Panodil, glas efter glas med vatten, tinningmassage osv. Men inget hjälpte.
När jag väl slutade efter den andra dagen som vikarie på bibblan bestämde jag mig för att ta en liten promenix för att sedan gå hem och vila. Men så blev det inte. Gick en lååång sväng (djin orkade faktiskt bli med den här gången), och vips så var huvudvärken borta.

Det är inte klokt va jobbigt det kan vara att ta sig ut och gå. Jag vill helst försöka stanna hemma varenda gång jag menar att jag ska ut. Hittar på olika ursäkter, men ändå slutar det oftast med att jag går ut. Och jobbigt är det, de första 200 stegen. Sen blir det bara skönt. När jag väl kommit igång vill jag inte gå hem... vill bara fortsätta gå och gå och gå. Men så måste jag tvinga mig gå hem ändå, spreciellt nu när jag är förkyld.
haha, herregud, vilka problem jag har. Det är svårt att komma ut, och sen är det skit svårt att fatta att jag måste gå hem. Knas!

Har ätit alldeles för lite idag. 4 mackor allt som allt. Det är så svårt att hinna äta mer då man börjar jobba 3 h efter man gått upp, och kommer hem 3 h innan man ska gå och lägga sig. Och jag har varken tid eller ork till att laga mat. Måste börja äta mer mellanmål, frukter och sånt.
imorn blir ännu en lång dag, på coop den här gången. Då har jag ändå lunch, så då blir det kanske lite mer mat i kistan.
Jag måste börja laga mat då jag har tid, så att jag kan frysa ner det till sånna här dagar. Skulle va så skönt att kunna äta normal mat, även om man inte orkar laga till det. Några tips på sådan mat?

Föressten, jag har fått en kallelse till jobbintervju på tvätteriet idag!!! ÖVERLYCKLIG! jag som trodde mina chanser till heltid och fast jobb var förbi just nu, men icke! På måndag ska jag visa vad jag kan! :)
Tack Moa för simkortet som du skickade, kan komma väl till användning! <3
Och en sak till, nästa Fredag blir det troligtvis Ullared...GAH, jag lääängtar! Behöver verkligen nya kläder, och träningskläder! underbart!!! :)

Dagens steg: 9256

Imorn är det Dagen med stort D igen. Vägning och mätning!
Jag håller tummarna för att det visar bra resultat även denna vecka!

Hoppas hoppas...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är en expert på lunchlådor, du ska få lite tips. Bäst är att göra storkok och nu på vintern är det perfekt att göra soppor. Jag gör en god och mustig linssoppa och där kan man slänga i det man har hemma. Ett exempel; 1 paket röda linser, 1-2 krossade tomater, ca 1 liter vatten, paprika, purjolök, gul lök, zuccini och krydda med curry t ex blir jättegott och hett.
Ärtsoppa är gott, lätt och billigt att göra storkok med, kanon om man gillar det.
Lasagne är annars en bra lunchlådemat, man gör mycket och det blir många lunchlådor och man äter inte för mycket eftersom det redan är uppdelat i lunchlåda, till en lasagne vill man ha lite god sallad också. På sommaren är det gott med kalla sallader, kycklingsallad och tonfisksalld med fiberpasta eller råris i är kanon.
Hoppas på goda resultat för dig imorgon gumman. Hejja hejja!!!

Anonym sa...

Ja jag hoppades på att det skulle komma till nytta, snacka om att slösa pengar när man köper ett 10 ggrs kort och sen använder det 3 ggr bara, haha. Ska prova ett nyttigt pizzarecept som ska vara bra att frysa ner i portionsbitar.Du kan få receptet när jag provat om den är god. Vill också till Ullared.
Kämpa på syrran!