lördag 11 oktober 2008

Folkrace

Idag har jag tagit avstånd från allt vad träning heter... Varit ute en sväng så Djin fick komma ut, men annars ingen medveten träning. Lämnade till och med stegräknaren hemma när vi åkte på folkrace. Och inte har jag använt den efter det heller.

Städat undan lite för festligheter ikväll. Lördag kväll och "firelse" för älsklingens vinst på Keno. 6010 kr! Vi fick världens chock när vi var in på kiosken.

Jimmy ställde fram två drickor på bänken, tog fram keno-lappen och sa (utan att veta att det var någon vinst): "Dra av det på storvinsten!" Och hon drog in det i datan, och såg helt förbluffad ut. "Du har 6010 kr på det här".... SHIT!
Å 2 nummer ifrån 15 000 000 va han också. Vilken dröm. Kanske tur att han inte vann mer, så stöddig som han varit sen dess! :P

Kvällen bjuder på någon alkoholhaltig dryck och eventuellt en pizza. Jag tar ledigt från allt vad orden "gå ned i vikt" betyder. Jag orkar inte bry mig just ikväll.

Tar nya tag imorn... För hur det än är....så ska jag ner i vikt!!! Men därför tänker jag inte avstå från allt jag tycker om hela tiden.
Man måste få unna sig saker ibland för att orka vidare. Dessutom tänker jag, även om jag sagt förut att jag inte tänker ha några regler, förbjuda mig själv att äta godis kommande veckan, få se hur det går.







// Naannii

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland kan det vara bra att totalförbjuda allt godis, fikabröd, läsk och sånt under en period i början, då får man snabbare resultat och blir mer peppad att fortsätta kämpa. Men det beror ju lite på hur man är som person, det funkade i alla fall bäst för mig. Hoppas på Ullared