torsdag 2 oktober 2008

dan före dan


Imorn ska jag väga och mäta mig för första gången...HJÄLP! Hur ska detta sluta...?
Visst har jag tränat en hel del och ätit bättre än jag brukar den här veckan. Men kan det verkligen hjälpa?
Jag har ju fortfarande ätit en hel del onyttigt...å proppat i mig en 10 morötter om dagen för att stilla godisbegäret. Ujujuj, vad har jag gett mig in på.
Jag är så nervös så jag tror jag dör.

Har testat stavgång nu på kvällskvisten. Gick faktiskt rätt så bra. Men sorgligt nog måste jag säga att det nog inte funkar att gå med stavar och ha med sig Djin samtidigt. Belv lite tight att ha både koppel och stav i samma hand. "/
Han stannar ju hela tiden, och gör så att jag kommer ur takten. seeegt!
Nej, stavgång får jag nog göra ensam...tråkigt men sant. Då får jag ju mer träning också, eftersom Djin ändå måste få komma ut minst 2 ggr per dag.

Ville skaffa en hund till idag. Frisören här i byn har en golden/pudel som han blivit allergisk mot som han ville ge bort. Men älskling sa nej! Hmmm... :(
Skulle han få bestämma skulle vi inte ens ha Djin. Fattar inte varför han tycker det är så jobbigt, han går ju aldrig med honom ens. Visst att det blir lite hundhår överallt...men i slutändan är det ju ändå jag som städar 99 ggr av 100, så det skulle inte bli nån skillnad för honom ändå ju. haha.
Fast iofs är det bra å bo ihop med nån som är så lat som min pojk, för hade han varit sportig av sig hade jag troligtvis inte alls promenerat så mycket som jag gör. men, det skulle vara roligt att ha nån med sig som sällskap på promenaderna ibland förståss. Jag får väl nöja mig med Djinnis. Vilket går mycket bra :)

Nope, titta klart på lyxfällan.
Det är inte klokt vad folk skuldsätter sig.


Imorn blir det svart på vitt, har jag lyckats?


// Naannii

1 kommentar:

kakan sa...

Lycka till med mätningen och vägningen, men kom ihåg att det tar tid! Du har ju inte lagt på dig alla extra kilon och centimetrar på en vecka. Bli inte deppig om det nu inte gett så mycket som du hoppats på, utan kämpa på! Kram.