onsdag 29 oktober 2008

stegräknare-problem

Jaha, där gick min 10 000 stegs-regel åt pipsvängen för första gången. Varför den gjorde det kommer lite senare i inlägget.

Dagen börjde med en promenad, som vanligt vid det här laget. Lite kortare än vanligt eftersom jag försov mig lite grann. Blev väl en si sådär 35-40 minuter kan tänkas. Det blir bara kallare och kallare för varje dag som går, den kalla vintern har börjat. Dags att börja stressa till jobbet efter att ha skrapat bort en massa envis is från bilrutorna, frysa och bli blöt så fort man vistas utanför dörren, halka omkull var och vartannat steg, skrapa bilrutor innan man åker hem igen... tråkigt...
Men ack så underbart! Snart kan man börja åka längdskidor och snowboard. Åka skoter och bege sig ut på isen för att angla. Snart kommer turisterna och gör byn lite mer levande igen. Man glömmer att inte alla har den tillgång till snö och skidbackar som jag har varje vinter. Fredriksberg är en by som går på standby mellan högsäsongerna. Kortare öppettider på affärerna, stängd bar och så vidare.
Jag hoppas på en RIKTIG vinter!

På tal om vinter så har det faktiskt snöat på riktigt idag..i flera timmar! Stora härliga snöflingor. Ett tag var det tillochmed vitt på backen...men självklart har allt smält bort nu. Tycker inte om den här höst-vinter övergången.



Jobbat på bibblan. Vid 3 tiden skulle jag gå och kissa så att jag skulle kunna hålla mig resten av dagen eftersom jag skulle ha öppet ensam efter att mamma gått hem. In på toa, knäppa upp byxorna och ner med dem. PLUPP! Jag skvatt till och funderade på vad det var som hade plumsat till. Tittade ner i toaletten och där låg min stegräknare och simmade!
GAAAH, min älskade stegräknare! Tog upp den ur den äckliga toaletten och sköljde och torkade av den, men ack...trots alla mina upplivningsförsök var det för sent att rädda den. så nu är den död!
Där har ni förklaringen till att det sket sig med 10 000stegs regeln just idag.
Ledsamt som fan, det var ju inte länge sen jag köpte den. Men jag kunde inte låta bli att skratta...där fick den för alla gånger den jävlats med mig och nollställt sig! :D
Som tur var har jag fortfarande någolunda koll på apparaten så jag vet hur många steg den stod på precis innan den fick lust att bada.

Jag fattar inte hur jag kan ha en sån tendens att tappa saker i just toaletten hela tiden. Under min uppväxt har jag tappat allt från salvtuber, termometrar och 3-4 tamagotchi i den där nedrans grejen. TOK!

Utan stegräknare fick jag en jävla lust att fuska med kvällspromenaden..eller sannerligen helt enkelt skita i den totalt. Men än en gång tvingade jag mig ut på vägen direkt jag kom hem från jobbet. Gick rundan jag vet brukar stanna på lite mer än 4000 steg.
Så det har väl blivit ca. 8-9 000 steg idag i alla fall. Men 10 000 kom jag dock inte upp i. "/
Detta kompenserade jag med ett 25 minuters träningspass med en ny iform mag-dvd.
Så jag är rätt så nöjd ändå.

En ny stegräknare får jag av min älskade faster imorn...hon har letat fram sin gamla och ger den till mig. det tackar vi för! <3

// Naannii

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja en liten kommentar då bara om rutskrapandet... HALLÅ det går fortare att gå den lilla biten du har till jobbet och det är hälsosammare för både dig och miljön!!! En liten tanke bara.

I övrigt är du jätte duktig!

Anonym sa...

Älskade Gumman!
Det är väl mera rätt att stegräkningen gick åt "pissvängen"?
Förlåt att vi skrattade, men du såg så dråplig ut.
Kämpa på! Jag vet att du klarar det.
Puss/ mamsen

Anonym sa...

Jag tycker att du är grymt duktig som kämpar på så bra! Härligt med snö. Här i Stockholm är det isande regn, blåst och läckande skor..:( Jag har också haft problem med stegräknare som nollställt sig och funkat dåligt (ingen har hamnat i toaletten ännu men allt som oftast på toalettgolvet..). Nu har jag en från silva. Dyr men funkar superbra!

you go girl!