onsdag 24 juni 2009

Fiser du så drar jag!

Här vänder livet snabbare än en fis lämnar röven!
Vaknade i samma dåliga meningslösa skick jag var i igår kväll. Kaputt, helt enkelt!
Trasig, trött och redo för soptippen. Släng skiten ba'!
Masade mig till jobbet, började försöka få tag på någon som kunde jobba halva min dag, så jag fick gå hem och dra nått gammalt över mig.
Men så ---Tjoffffs--- , så blev jag bättre och bättre!
Orkade jobba hela dagen, och humöret sköt i topp.
Hur fan kunde detta hända!?

Har jag lurat mig själv? All denna må-dålighet, var det bara inbillning? :O
Man skulle kunna tro det nu. Jaaaag tror det.
Men jag har aldrig varit nå vidare duktig på att ljuga (om man nu kallar folk som kan ljuga duktiga?). :O
Lyckas aldrig lura någon. Kan inte minnas en enda gång. Säger jag något som inte stämmer till någon, så får jag sånt dåligt samvete att jag bara MÅSTE tala om sanningen.
Likadant när nån annan ljuger (har en pojkvän som är expert på att hitta på tok för folk t.ex.), då får jag sån ångest över att jag vet sanningen, men inte säger den, så jag bubblar ur mig allt om lögnen på en gång. Likadant med sånna där "Lureriskojeri-skämt", som är påstådda att vara roliga (oftast bara för de som hittar på dem förståss, inte för de som blir lurade).
Det dåliga samvetet tar mig på en gång!
Jag är den som förstör allt "skoj" för andra skadeglada människor. HEJ här har ni mig! Glädjedödaren!
Så nääe, hade jag lurat mig själv att vara dålig, då hade jag fan suttit här med dåligare än dåligast samvete nu...och det gör jag faktiskt inte!
Så vi utgår från att jag faktiskterligen var JÄÄÄÄÄTTE dålig! ;)

Nåväl, jag mår i alla fall bättre nu. Mycket bättre!
Jag är glad och har fått orken tillbaka. Har "både" tvättat, diskat, plockat undan, promenerat och hängt tvätt sen jag kom hem. Dutti är jag när jag vill och orkar ska ni veta! :)
Nån vidare träning vågade jag mig inte på idag heller. Kanske lika bra, för då hade jag ju inte fått allt annat som jag fått gjort gjort.
Tänkte i alla fall försöka mig på en joggingtur, eller reservplanen långpromenad imorn, för nu har jag allt suttit still alldeles för länge! "/
Hur är det tänkt att jag ska kunna gå ner i vikt om jag bara slashasar hela tiden?

OCH VET NIIII!!!???
(nej, Hagel har inte kläckt sina små ännu :( I Wish! )
Men jag SKA åka på semester! Faktiskt!
På Söndag (eller kanskelikanske redan natt till Söndag) åker jag och mina brudar till ÖLAND!
För första gången ska jag åka på semester, på min semester. Min betalda semester!!! :D
Oh shit, jag börjar bli vuxen nu! :O

Öland. Som är så innihelvete fint på sommarn! Det kommer bli den längsta road-trip jag gjort på flera, flera år! Det kommer bli GREAT!
Hoppas på fint väder och härliga minnen med gänget! :)

Ibland är man allt bra lycklig! :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag håller med dig, ärlighet varar längst, de har jag alltid levt efter..
Ha en underbar semester med brudarna...
kram kram kicki