tisdag 9 december 2008

Krångelpöjker...

Jag är inne i en depp-period. Inget känns kul idag. Jag längtar inte ens till jul, och då är det illa, riktigt illa. Jul som är det bästa på hela året...
Men allt kommer bli så konstigt i år. För det första kommer det vara den första julen i hela mitt liv som Papi inte firar med oss, tråkigt när traditioner "försvinner", för det andra kommer vi inte vara i huset heller, som vi varit alla mina 18 år förut. Huset är sålt, pappa har flyttat, jag har flyttat, moa har flyttat, Linn har flyttat....Hur kan så mycket hända på ett år? :O
Det blir säkert bra till slut, det blir det praktiskt taget alltid. Men, som jag sagt förr, är vi människor konstiga och blir stressade och deppiga för ingenting. KNAS!
Ge mig några dagar så ska ni se att jag är på spåret igen, att julkänslan är tillbaka och livet är på topp...
Just nu måste det bara få va lite trääl.

Trött är jag också. Hela tiden. Jag vet inte vad som hänt. Men de senaste dagarna har det varit ooootroligt jobbigt att komma upp på morgonen. Ställer 5 alarm på raken nu för tiden (med 5 min mellanrum), det är min enda chans att inte försova mig. Fattar inte vart den pigga Naannii har tagit vägen. Den som fanns i början av viktresan. Kanske har hon blivit van att gå upp och gå varje morgon, och därför börjar protestera?... eller så sover hon helt enkelt för lite?

På tal om att sova, så tänkte jag göra det idag...tidigt alltså. Var klar med träningen redan 5 i 8 och tänkte bara äta lite kvällis, skriva blogg och sedan krypa till sängs. Men, när kvällsmaten var halvt uppäten fick jag ett samtal av min älskade sambo som bad mig att köra honom till Eldforsen så han skulle kunna hämta en bil där. Och nu ska ni höra varför...helt otroligt!
Han hade varit på väg till Hällefors för att lämna några däck tidigare ikväll när bilen plötsligt dog. Soppapumpen trasig, kaputt. Blev inge mer åkning för den bilen idag. Så han ringde Erik så han kom och bogserade älsk (han fick vänta i 2 timmar först). Visst, det är väl inte så otroligt att en bil går sönder...men hör här.
På väg hem orkade inte Eriks bil dra jimmys uppför en backe, så de fick vända och ta en annan väg hem, en riktig omväg. När de sedan återigen bara hade ca. 1,5 mil kvar hem (som de hade innan de fick vända) gick kardanaxeln i Eriks bil sönder....KAPUTT! Å så gick det inte att köra den bilen mer heller.
Hur jäkla mycket otur kan man ha på en dag egentligen?
Nu står båda bilarna i Tyfors och går inte att köra. Jag kom precis hem efter min insats i det hela. Och klockan är redan 22.15. Tidig kväll....Oh yes! Lyckat.
Är glad att jag inte behöver bry mig om att få hem de andra två bilarna, det får mina krångelpöjker göra ensamma, utan en Naannii's hjälp.

Dagens träning har gått bra, men det har varit jobbigt att ta sig ut på promenaderna. Tur att jag har Djin som alltid pushar mig. Källarträningen är enbart rolig, som tur är.

Dagens mat:
frukost: fil+ musli, 1 smörgås m leverpastej och gurka, 1 kopp grönt te
Mellanmål: 1 halv smörgås, 2 mandariner
Lunch: makaroner och kycklingkorv sen igår
Fika: lite naturgodis och en liten äcklig tårtbit som jag inte kunde låta bli, men inte ens åt upp
kvällsmat: fil+ musli, 1 äggsmörgås, 1 mandarin och..nästan en kopp te. (den hann bli kall innan jag hann hem, och nu orkar jag inte värma den igen)

Dagens träning:
Morgon: 50 min promenad
Kväll: 30 min promenad, 100 situps, 30 min lugn styrketräning i källarn

Nope, nu tar jag kvällen.
Gör ett nytt försök att somna tidigt på...Torsdag. Imorn blir det ju julmat med coop-personalen.

Inga kommentarer: