onsdag 3 december 2008

Att oroa sig i onödan

Snö i mängder, fint.
Jobb upp över öronen, skönt.
Julkänslor till tusen, härligt!...
Men bäst för dagen är ändå... En kissande Djin!
Frisk som en nötkärna. Min älskade vovvis! <3

Jobb och träning. Träning och jobb, är det enda mina dagar består av just nu. Lite tråkigt, fast ändå helt okej. Halva jobbveckan har redan gått! :O
Jag fattar inte att man oroar sig och stressar upp sig så mycket innan saker ens blir aktuella
Hade jag vetat att det inte var jobbigare än så här å jobba så mycket så skulle jag ju inte behövt må så dåligt över det i helgen. Men men, det ingår väl i människans natur att oroa- och stressa upp sig för ingenting. Och jag lovar att jag kommer känna precis likadant inför nyårs-veckan, fast det inte är nått att oroa sig för, egentligen. Va dumt. heldumt!

Idag har jag tagit tag i de saker jag länge skjutit upp hela tiden, dvs. ringa ungdomsmottagningen och vårdcentralen för att boka tid för p-piller och undersökning av axeln. Lyckades pricka in tiderna riktigt bra, med tanke på allt jobb. Fick hitta ersättare till Coop på Måndag då jag fick tid på UM i Ludvika (den kortaste jobbdagen innan nyår, så det gör inte så mycket). Vårdcentralen fick jag då jag ändå har lunch på bibblan. Riktigt bra. Och mindre att stressa upp sig för innan julen är här på riktigt.

Har som minst 3, och som mest 5 lediga dagar innan jul. Det beror på om jag ska ta Lisas helg nästa vecka eller inte. Dags att börja planera in julklapps-köp, julstäd hemma hos mormor och här hemma, gran-fixning, julbak och julpyssel under de lediga dagarna, planeringsmänniska som man är. :)

Har precis tagit mig en titt på kvällens Efterlyst. Fallet om Jimmy Bäckman var med. Fy fan va hemskt det är. Hur tusan kan nån bara försvinna så där? Visst att det händer nångång då och då, men inte i Ludvika! Så nära. Det är först när det händer på så nära håll, med någon man sett flera gånger, man fattar att det verkligen händer på riktigt! En krogkväll, ett försvinnande...det var mer än en vecka sen nu. Och ingen verkar ha sett honom. Det är ju sjukt! :( Vart är duuu?

Dagens mat:
frukost: fil+ musli, 1 smörgås med leverpastej och gurka
mellanmål: 1 mandarin
Lunch: tonfisksallad med fetaost, 2 pepparkakor
Kvällsmat: fil + musli, 1 smörgås med skinka och ost
Kvälls-snask: rostade solroskärnor+ vatten

Dagens träning:
Morgon: 1 timmes promenad, 10 minuters snöskottning
Kväll: 40 min promenad, 30 min träning i källarn (bla. 100 stepup)

Keep on working...
snart är det Fredag igen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Du har rätt Sanna, det är verkligen dumt att stressa upp sig och oroa sig i förväg. Allt ordnar sig på något sätt utan att man "toktänker" hela tiden ! Man kan bli sjuk av det.
Men för vissa ( Tex mig ) tog det över 40 år att komma på det.....

Ha det bra och GOD JUL i förväg !