måndag 1 december 2008

onödig oro och framtidsplaner


Mondayyy och December, ja vad ska man säga?

Lyckades ta mig upp rätt så tidigt imorse, en kvart senare än vad det var meningen, men ändå tidigt. Jag lyckas alltid ställa klockan tidigare och tidigare nu för tiden, även om det inte riktigt behövs. 05.15 ringde klockan och jag var precis på väg upp när älsklingen kröp ner under mitt täcke, la sin varma arm runt mig och bad mig att inte gå upp ännu. Då kan man verkligen inte slita sig, hur gärna man än vill. Mys pys.

Jobba jobba jobba. Tänk att jag går och gruvar mig för allt jobb, när dagarna ändå susar förbi. Att oroa- och stressa upp sig i onödan är väl det värsta som finns. Visst, det blir lite för mycket jobb den här veckan, mer än heltid om man räknar med mina båda jobb. Men ändå är det inte så farligt. Vad skulle jag annars göra?
Sitta hemma å glo på tv? sova bort halva dagen? Nej tack!
Dessutom är det inte den värsta av veckor jag kommer få inom den närmsta framtiden, så det är lika bra att "mjukstarta" lite grand. Har fått schemat inför nyårs-veckan, och den ska ni veta, kommer bli tight. En 60-timmars vecka för att vara exakt (!).
Från och med nu har jag minst heltid ett bra tag framöver. Det svåra är bara att få tid till båda jobben, och inte bara ett. Men, när man har så underbara chefer som jag har löser det sig oftast riktigt bra, som tur är.

På tal om jobb fick jag en snilleblixt idag igen (en av många nu för tiden). Jag vill gå med i brandkåren!
Bli brandman, eller brandkvinna kanske man säger? Två tjejer från byn stegade in på Coop iförda sånna kläder idag, branduniformer och hjälmar. Brankåren här söker ständigt personal, och vilket spännande och givande jobb sen! Jag Vill!
Efter mycket tänkande, vridande och vändande, har jag dock kommit fram till att detta får vänta till senare tid. Dels pga. att jag inte hinner med ett tredje jobb just nu (eller jag kanske ska köra heltids-heltid på 200%? :P ) och dels för att jag har en del annat att jobba på innan dess.
Mina kilon och min kondition till exempel.
När jag blir smal, snärt och i form... ska jag söka till brankåren.
Om jag vågar...

Dagens mat:
Frukost: fil + musli, en kopp te, 1 smörgås med skinkost
Mellanmål: 1 smörgås med ost, 1 berry blåbär
Lunch: Sallad med fetaost
Mellanmål: 1 mandarin + en geisha i smågodisformat (Kunde inte låta bli! "/)
Kvällsmat: Fil + musli, 1 smörgås med ost, en kopp te

Dagens träning:
110 minuters promenad (50 min morgon, 60 min kväll)
100 situps
35 min i källarn
(Första dagen av veckans program avklarad med godkänt resultat)


Natti natt!

Sleep tight.

Inga kommentarer: