söndag 28 september 2008

synd och pizza


Denna dag kan bara beskrivas med ett ord: ONYTTIG!

Fest på pizzerian igår och jag var onyttig å drack. Socker, socker och åter socker. Inte bra!
Dessutom blev det pizza till dagen-efter-mat. Å cola förståss...
Väldigt bra om man vill gå ner i vikt...NOT!

Men men, söndagar är ju som sagt en vilodag.
Får ta nya tag imorn.
Dessutom ska jag ta mig en lång skön promenad till kvällen.

sitter och tittar runt på internet efter recept på smal-mat...
va konstiga ingredienser man ska ha i allt...vet knappt vad hälften av sakerna är för något.
Hittade ett recept på spenatgratäng som verkar vara väldigt bra:


4 ägg
150 g fetaost
1 dl creme fraiche
400g hackad spenat
salt och peppar
svarta oliver
1 liten rödlök i tunna skivor

Gör så här:
Sätt ungnen på 225 grader.
Tina spenaten och krama ur överflödig vätska. Blanda ägg, fetaost, creme fraiche och spenat tillsammans i en bunke.
Smaka av med salt och peppar.
Häll sedan smeten i en ungsfast form, dekorera med oliver och rödlök och låt stå i ungnen ca 20 minuter.

Låter så gott. Blir nog att pröva det någon dag. :)
Annars kommer jag nog mest hålla mig till den vanliga maten, och äta efter tallriksmodellen istället.

Funderar på att göra ett tränings-schema...
dvs. skriva upp vilken träning jag ska göra varje dag. Detta kanske kan hjälpa mig att hålla igång. Men det kan ju tyvärr också gå åt det andra hållet, så att jag blir deppig om jag inte lyckas följa det.
Men, man måste pröva för att få reda på om det funkar eller inte. så jag ska nog satsa på det ändå. testa en vecka så får vi se hur det går.

Ska nog åka å simma nån dag snart igen. Längtar efter att känna mig så där lätt som man gör i vatten. Det blir så enkelt att träna då man känner sig lättare än vad man egentligen är. få slippa känslan av att man släpar runt på näst intill 100 kg.
Så jäkla stark kroppen måste vara föressten...som orkar släpa runt på så jäkla många kilo.

nope nope, nu lär jag lyfta på mitt feta arsle å ta mig ut på promenad innan jag somnar här.

Akta er kilon, nu kommer jag å tar er!

3 kommentarer:

kakan sa...

Hej Naannii. Ska bli spännande att följa din blogg. Var inte så hård mot dej själv! (Ett misstag jag själv lätt gör...) Jag tror absolut på att man ska tillåta sig pauser i sin viktnedgång, och då njuta utan att ha massa dåligt samvete. För dåligt samvete kommer det inget gott av... Nä, ha du dina helger/söndagar, njut, och tänk inte mer på det så är det sedan ordning i ledet på måndag ;-) Jag hejar på dej! Kram från kakan.

Anonym sa...

Tack, ja jag borde väl börja ta tag i det snart igen. Lycka till på din väg iaf! :)
kram

Anonym sa...

Hör av dig om du ville simma, har ett tio ggrs kort i La som jag inte kommer använda nå mer nu ju. Lika bra att det kommer till användning. Eller du kanske inte tänkte simma i La. Låter som om det går bra för dig. Är bara att höra av sig om du vill ha stöd.