måndag 22 december 2008

kärnor, skärp och skräp

Bästa "godiset" ever!
Dessa är i 99 fall av 100 min räddning när godissuget smyger sig inpå.
En av de få saker jag försöker se till att alltid ha hemma. Saltade solroskärnor och mandariner.
Det bästa är att de räcker med en handfull, och sen är man oftast nöjd.
Chips kan jag vräka i mig en hel påse utan att det tar stopp...och hur nyttigt är det på en skala från 1 till 10?
Nej, tacka vet jag solroskärnor! :D

En enda dag...så lång tid utan press på träning tog det att tycka att promenaden var rolig igen. Morgonpromenaden blev visserligen inte lika lång som den annars brukar bli, men den var "rolig" att gå. Så skönt att känna viljan att gå igen, istället för "måstet" som jag annars brukar känna när jag släpar mig upp ur den varma sängen. Hade tänkt gå en 10 minuters promenad och låg därför och drog mig ett bra tag...men sen orkade jag inte ligga mer. Träningsviljan tog över.
Underbart!


På tal om träning, och allt annat "vikt-igt" jag skriver här, så måste jag bara dela med mig av den här bilden! Jag blir så jäkla GLAD när jag ser den. Ännu ett bevis som visar på förändring av min själs hölje, trots att jag fortfarande inte ser det på kroppen i spegeln. Jag fattar inte ens varför jag använder skärpet fortfarande, det gör ju ingen vidare skillnad. :)
Någon dag, när jag får tid och ork, så ska jag åka upp till mormor och låna hennes hålslagare, och göra ett, eller två nya hål i skärpet.
Jag kan inte fatta det! Det där skärpet har aldrig ens gått å ha i innersta hålet, utan att skärpet skärt in i fettet!
Soooo happy!

fat burn!

Dagens mat:
frukost: fiberhavregryns-gröt med mjölk, 1 kopp te, 1 mandarin
Mellanmål: 1 glas vatten, 1 mandarin
Lunch: taco-crépes
Mellanmål: 2 mandariner
Kvällsmat: 2 smörgåsar (utan smör) med ägg och kaviar, 1 kopp te

Dagens träning:
morgon: 25 min promenad
Kväll: 30 min promenad, 30 min snölek med Djin och en liten kille som hette Kim (som var med sin pappa och köpte en bil av Jimmy)

Dags för sovning...
07.45 imorn blir det jul-frukost på Coop.
MYYYYYYS!

Träning...oh yes!


Inga kommentarer: