söndag 28 december 2008

Grisätning med bra resultat

Inte dåligt! Jag har ätit som en jäkla gris hela veckan, lagt motionen på hyllan och gottat i mig godis som aldrig förr, och ändå visade vågen på bara +0.2 kg imorse! :O
Min nya vikt, vecka 13 är därmed: 83,6 Kg.
Vägning en dag för sent, och ingen tid/lust/ork till att mäta...
Så måtten tycker jag vi lämnar osagda och ovisade denna vecka.

Kan inte fatta att det blev en sån liten uppgång trots allt flöööt, men är ändå otroligt nöjd. Aldrig bra å gå upp i vikt när man vill ner, men över jul så. :)

Nu ska resan starta igen efter det lilla uppehållet. Tar imorn off från några vidare ansträngningar också tror jag, Det är ju min sista lediga dag (Äntligen en ledig dag utan en massa att göra) innan mitt 12-dagars jobbmaraton börjar på Måndag. Puhhh...
Eller föressten, Jag ska åka längdskidor med syster imorn! Så det blir inte en dag utan någon träning alls. Det hade jag nästan glömt...Ska bli roligt å se om jag orkar 5 km iaf. :)

Dags för lite bilder på Julklapparna.
Bild 1: Klänningen jag SKA komma i så fort som möjligt! Jag bara älskar den, men, som det är nu finns det ett "litet" problem..som ni kanske ser (?) :P
Bild 2: Träningskläderna jag fick av Syster no1 (den äldsta)... Passade riktigt bra, men kunde se bättre ut på bild om den som bar dem såg lite fit ut.
Bild 3: Hopprepet jag fick av Sis no2 (den mittersta). Här ska det skuttas bort fläsk ska ni veta! :D



Känns som jag har de allra bästa möjligheterna att fortsätta kämpa nu! Med alla nya redskap till viktnedgång. Smalmats-kokböcker, böcker att samla mina egna smal-mats recept i, nya träningskläder och träningsredskap, mixerstav att göra smooties med, En för liten klänning som SKA komma att passa m.m.
Och, jag ska absolut inte glömma, att jag har den bästa hejaklacken man kan ha. Som tror på mig, uppmuntrar mig och får mig att orka de gånger jag allra helst skulle vilja lägga ned.
JAG ÄLSKAR ER!
Lite kort om min dag:
Vaknade (försov mig INTE), gick en morgonpromenad med Papi (underbart att ha sällskap), åt en mysig frukost i köket med Papi, gjorde mig iordning, for till jobbet, jobbade, slutade 13.00, åkte upp till slalombacken med Moa och Mamma, lånade ett par längdskid-pjäxor till imorn, fikade, kikade lite på folk som åkte (eller höll på att lära sig åka) skidor/snowboard, Lagade mat, åt, umgicks lite med Moa, Lite med Linda.
Sen var det dags för den årliga come-back konserten i kyrkan. Fick sjunga ett solo. :)
Åkte lite bil, och hamnade till sist hemma hos Raul och Gunnsan med dem, Linda, Sofie och Wiggo. Åt flöt-pizza och hade allmänt skoj.
Söt-Wiggo är allt en bra härlig gosse. Skulle kunna sitta och bara titta på honom i timtal! <3

Doing the "peace-tecken"?
Haha.
Nu ska jag massera Älsk i en kvart. Jag var så "dum" att jag gav honom ett "presentkort" på massage och klining i julklapp. Haha...borde ha tänkt efter, innan. :P
Men vad gör man inte för kärleken? xD
Hoppas bara han använder de där 10 flikarna snabbt, så jag slipper va orolig att behöva massera/klia vareviga dag.
Skönt att slippa tänka på att gå och lägga sig i tid. Får ju för en gångs skull sova HUUUUUUR länge jag vill imorn! WIHOOOOOOOOOO. FREEDOOM! :D
...

Inga kommentarer: