tisdag 30 december 2008

Nyårslöften, planering och jobb

Andra dagen på mitt 12-dagars jobbmarathon. Och det har gått riktigt bra.
Jag har upptäckt vilken enorm skillnad det är på mina jobb.
Bibblan var öppen 4 timmar, och hur många människor var där under de timmarna tror ni?
SEX ynka personer, där i bland Moa och Jimmy. Wihooooo.
Lånade ut böcker till EN enda person, på FYRA timmar! :O
Haha, kanske inte skulle erkänna detta, då får jag väl inge mer jobb...Lite onödigt kanske å ha öppet när det knappt är nå människor där. :P
Lite långtråkigt blev det, men jag roade mig med att lösa korsord, ställa iordning lite böcker, Skriva nyårslöften (brukar göra en lista på vad jag vill göra och uppnå inom det kommande året) och ladda upp inför Coop-jobbet, där det för övrigt är PROPPFULLT hela dagarna nu för tiden.


Naannii's nyårslöften -09
- Gå ner de kilon jag har kvar till mitt slumål (73kg)
(i skrivande stund är det 10,6 kg kvar)
- Lyckas hålla vikten då jag kommer dit
- Få på mig klänningen jag fick av Linn
- Åka utomlands
- Inte "mista" någon av de underbara vänner jag har
- Göra saker jag själv mår bra av
- Göra en tatuering
- Köpa en klänning med starka färger, och trivas i
denna bland folk
- Göra något jag aldrig vågat/klarat föut,
som t.ex. köra folkrace, springa en mil utan att snanna osv.


Hur ska detta sluta? :D



Min älskade tränings-kompis ville knappt gå med mig ut ikväll. "/ Fattade inte vad som var fel. Han brukar ju jämt vilja gå ut, och nu kom han knappt fram till mig när jag kom hem. Tvingade till slut med honom ut ändå, och när vi väl kom ut gick det hur bra som helst.
Nu, för 10 minuter sen...efter träning i källarn och duschning fattade jag varför han va som han va...Nån Jäkel hade väl tjuvstartat nyårsfirandet och börjat skjuta raketer! Grrrrrrrr....
Undrar hur detta ska gå imorn då det blir 1000 ggr värre.
Får flytta ner i källarn med Djin under 12 slaget.


På tal om nyår ja...
Jag orkar verkligen inte planera nått speciellt i år. Jag är trött på att hamna på fester hos folk man aldrig umgås med annars. Människor planerar alldeles FÖR mycket på nyår. Söker och fixar så att "just detta" nyår ska bli PERFEKT. Överarbetar planeringen och bygger upp en bild, som sen inte uppnås..och allt faller pladask ner i vattenpölen.
Detta nyår får bli som det blir. Det enda jag vet är att jag ska göra tacopaj och troligtvis äta här hemma med Jimmy och Pisa (ÄNTLIGEN är hon hemma från 3 månader i Thailand!!!!).
Sen vette tusan. Kanske en skotertur upp på nå berg? Kanske hyttan? kanske dricka? kanske nyktert?
WE'LL SE...



Dagens mat:
Frukost: fil och musli, 1 kopp te, 1 smörgås m ost och kaviar
Mellanmål: Hmmm...inget?
Lunch: kycklingstroganoff och ris...(nu är det slut, undrar vad jag ska käka imorn?)
Mellanmål: 1 pirog, vatten
Kvällsmat: 1 smörgås med smör och knorr, 1 hallon/jordgubbs-smootie, juice



Dagens träning:
Morgon: 30 min promenad
Kväll: 10 min promenad, 15 min i källarn (blev inge länge, för jag upptäckte/kom på när jag kom ner att Jimmy lekt med boxningssäcken så att kroken gick av...Träningslusten försvann. "/ Körde 50 sit-ups, 5 min hopprep m.m. istället. :) Tror jag ska bygga om lite och göra högre till tak där nere, för hopprepet tog i taket hela tiden :C (Eller så väntar jag helt enkelt tills jag kan vara ute och hoppa ;) )


Dagens onyttiga:
Köpte godis... :O Bara för att det är billigt denna vecka. Värdelöst! Men...Jag smakade en av Moa, och har ätit 4 ur min egen påse. Mer blir det inte. Är inge sugen. BRA. :)



Tomollow jobb, sen blir det ett nytt år mitt i allt!

1 kommentar:

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR och fortsatt stöd i allt du gör från oss i Vangsviken.