söndag 28 december 2008

Syster-skidåkning


Måste säga att vi ser väldigt pigga ut på bilden för att ha åkt längdskidor för första gången i år.
5 km dessutom. :)
Skidåkningen är garanterat dagens höjdpunkt!
Så jobbigt, så svårt, men sååå jäkla kul! :D
Tog ett tag för mig att komma in i det hela, det var ju trots allt ett bra tag sen jag stod på ett par skidor, Men det ordnade upp sig till slut, och tro det eller ej...utan några fall!

Hade velat haft med kameran i spåret, så ni skulle kunna få lite bilder om hur det kan se ut när jag och syster tar oss an denna svåra utmaning, men vi hade inga bra fickor att ta den i, och jag ville inte riskera att den gick sönder. :P
5 kilometern, svåraste/krångligaste vändan vid el-ljusspåret, med ett X antal uppförsbackar, och lika många döds svåra backar nedför, är fan bra jävla rolig ändå. Mer som ett helt träningspass än en enkel avkopplande skid-tur.
Ni skulle ha sett vurpan syster gjorde. ;) haha.


Bild1: Syster innan åkningen
Bild 2: Jag EFTER 5 kilometer...not so fräsch, men ändå inte död (som jag trodde jag skulle vara)
Bild 3: Syster efter vurpa. Haha.




Sista lediga dagen på 12 dagar. Och jag passade på att sova så länge jag kunde i morse. Gick upp vid 11 tiden nån gång och jagade dammråttor. Hur tusan kan det bli så skitigt på 1 vecka? :O
Fattar inte att det ska va så svårt att hålla det rent och fint under veckorna. Här ser det ostädat ut efter en dag. "/ Måste försöka hålla efter lite nu.
Är oerhört skönt att sitta här, i en ren fin lägenhet, när man tänker efter hur det såg ut när jag kom upp imorse.
Efter skidåkningen tog jag mig an matlagningen. SMALMAT för en gång skull! :)
Ett recept ur "Sannas Receptbok" som jag fick av syster i julklapp. Moa har satt in recept på mat som hon brukar göra... och dagens mat blev: Kyckling Stroganoff och ris.
Riktigt riktigt gott. Så här får ni receptet:

Kyckling Stroganoff:
4 port.
4 st kycklingfiléer
1 stor gul lök
200 g champinjoner
2 tsk margarin
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 msk tomatpuré
8 msk creme fraiche
1 dl vatten
1/2 hönsbujong-tärning


Skär kycklingen i centimeter-tjocka strimlor och bryn dem på medelvärme i margarin tillsammans med en hackad lök och champinjonerna. salta och peppra.
blanda creme fraiche och tomatpuré och rör ned det och vattnet i pannan.
Smula över bujongtärningen och låt kycklinggrytan koka upp under omrörning.
YUMMIE! :D


Har invigt min mixerstav (som jag fick av Papi och Stina i julklapp <3) idag också. Blev en smootie av naturell lätt yoghurt, apelsinjuice och jordgubbar. också det mycket gott. :)

Nåväl nåväl. I morn är det tillbaks till vardagen igen som gäller. Tillbaks till försöket att nå min målvikt. Dags att planera...

Veckans träning:
Måndag:

Morgon: 45- 50 min promenad
Kväll: 20-30 min promenad, 30 min i "källargymmet"
Tisdag:
M: 45 min promenad
K: 10-30 min promenad
Onsdag:
M: 30-45 min promenad
K: Kanske inget alls..det är ju nyår. :)
Torsdag:
M: 20-30 min promenad
K: 45 min promenad, 30-40 min boxning m.m.
Fredag:
M: 20-45 min promenad (beroende på när jag orkar upp)

Ska väl gå å ordna, bara jag inte lyckas försova mig nån dag dvs. ;)
Har planerat allt utifrån jobbtider.

Matlagning hinner jag nog inte med nå vidare...får bli vad det blir.
Har iaf gjort iordning en matlåda med kycklingstroganoff och ris till imorn.


Back on track...Fett, försvinn!

2 kommentarer:

Asplövspuls sa...

men guuuuud vad den där kycklingstroganoffen ser god ut! ska testa!

Anonym sa...

Ja skidåkningen var riktigt skoj, hoppas vi hinner med en vända till innan jag måste återvända till staden där snö är ett minne blott! Men nu tycker jag nog att vi ger oss på de lite längre distanserna...