fredag 19 december 2008

Nyckelben och småbarns-skoj

Vet ni vad jag upptäckte imorse när jag stod framför spegeln?
Mina nyckelben SYNS!
På riktigt!
Inte bara för att jag står i en viss position eller för att jag håller kroppen så att de ska göra det. De bara finns där, träder fram på ett sätt jag aldrig märkt förut.
Har de alltid synts så mycket? Har jag missat det totalt? Eller börjar de komma fram likt saker som göms under snö nu när kilona svettas bort?
Jag har ingen aning...Är bara glad över att jag upptäckte dem. :)

Otroligt. Jag fattar ingenting! Jag lyckades även denna vecka! Trots så mycket onyttigt, trots så många motgångar, trots så lite träning.
Och inte lite heller... 0.8 kg! Fan så underbart!

Dagens vikt och mått:
Vikt: 83.4 kg (- 0.8kg)
Midja: 90 cm (+-0)
Byst:105 cm (-1,5 cm)
Mage:97 cm (-1 cm)
Höft:99 cm (-1,5 cm)
Arm: 32 cm (+-0)
Lår:57 cm (+ 0.5 cm)

Dagens sanning:
Jag har, sedan början på min viktresa för 12 veckor sedan, gått ned totalt 7 kg, minskat 11 cm i midjan och dessutom upptäckt att även jag har nyckelben som syns.

10,4 kg kvar till målvikten! Känns bra jäkla långt bort.
Men jag är snart halvvägs! Hur lång tid det än tar, så ska jag klara det! Hur många såna här "skitveckor" utan motivation och ork jag än kommer att ha, så ska jag fortsätta kämpa. NU JÄVLAR!
----

Kom på att jag glömde skriva med en sån jäkla rolig sak i gårdagens inlägg. (Nåväl, ni kanske inte tycker att det är så roligt...men det var oerhört skoj att höra in real life).
Vi hade en skolklass på bibblan igår som var där för att låna böcker. En av de små liven lånade däremot också en KP-tidning (kamratposten). Funderade för mig själv om denna kanske inte var för liiite äldre barn..och snart fick jag svaret.
I tidningen fanns visst en "undersökning" med frågor.
"Är du bäst i klassen?" osv.
Bland alla dessa frågor kom även en annan, vilken utgjorde det roligaste på hela dagen för mig:

Den unga låntagaren:
-Är du i...pu, pub, pube....Är du i puberten? (What? xD )
Den stackare som skulle svara tänkte efter ett bra tag, och sa sedan:
-Hmmmm, JA!
Då lade sig en tredje i:
- Vad är det för nått?
En fjärde tyckte den var duktig:
- Det är när man är expert på nått!

HAHA! Barn är då för underbara ändå. :)
----

Nej, hörrni. Nu tar jag jul-ledigt från att sätta press på mig själv med träningsprogram och tvångstankar. Nu lämnar jag mig själv till min egen vilja och mitt förstånd.
En vecka utan tränings-tvång, och god julmat väntar...
Dock ska jag försöka hålla nere på de förra jularnas hetsätande, ont i magen, och alltför mycket gottis.
Bloggen tar jag naturligtvis inte ledigt ifrån, så ni är varmt välkomna att fortsätta läsa om hur det går för mig med alla frestelser. :)

Sussa nu, anar att det blir en hektisk dag på Coop imorn. Dagens 9,5 timmars arbete var mer än lugna.

Högsäsongen är här, På riktigt!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har du prick sex kilo kvar tills vi väger lika igen !
Men, man vet aldrig vad jag väger när du kommer dit. Jag har ju först gått ner 10 kilo sedan upp 5 kilo igen. Utan att varken banta eller träna eller nåt !?!
Det enda viktiga är ju att man mår BRA, eller hur ? KRAM från Papi

Anonym sa...

Åh jag blir så glad när jag läser här! Älskar dig sötnos.

Kommer ihåg när mina nyckelben dök upp, underbar känsla! Snart ska du se att du kollar dig i spegeln och undrar var dina "love handels" har tagit vägen!