lördag 20 december 2008

julgransletning och julhandlardag

Hektisk dag på Coop.
Julhandlardag, bjudning på fika i butiken, julklappar till de små och 5% rabatt på köpet med kupong...
Då jäklar blir det fart på folket ska ni veta!
Allra helst utan kupong, så att de sedan kan fråga om jag verkligen drog av de där ynka kronorna, vilket jag inte kan göra utan kupongen... Wiihooo.
Beställda varor som inte hittades någonstans, frågor hit och dit m.m.
Haha, det låter som jag har haft världens jobbigaste dag. Men jag ska vara ärlig. Jag hade räknat med värre. Så det blev rätt så lyckat ändå.

Julgransletning också... skulle köpa en vid granförsäljningen hade jag tänkt, men när vi kom dit blev den sista fina såld. Den enda jag ville ha! "/
Så det blev en tur ut i skogen, utan vidare resultat tyvärr. Jag kommer nog tusan aldrig hitta min dröm-julgran. Den finns nog inte ens. :)
Imorn åker vi ut igen jag och älsk och letar (man få ju inte det egentligen...men jag MÅSTE ha en riktig gran till jul!).

Tomollow dag ska jag också hinna med städning, disk, julpyntning, julgransklädning hos mormor och här hemma, griljera skinkan osv osv. Mysigt, men inge vidare lugn ledig dag. Julstress, på gott eller ont?

Linda är här å härjer runt nu...så jag lär umgås med snuttan. Har inte haft tid till umgåsning på ett bra tag. <3

see you tomollow i julruschen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag minns den härliga tiden på coop, alla dessa griniga kunder. Kunde inte längta mindre tillbaka. Speciellt runt jul när alla är stressiga och så trevliga. Mysigt med julgran! Snart ses vi jippie!

Anonym sa...

Nej, det är inte det lättaste att hitta en gran som duger till dig. Ett år började du till och med gråta när du hittade den tilltänkta julgranen i garaget ! Det var bara för Pappsen att pulsa ut i den djupa ( ja, den var djup förr i tiden ) snön dagen före julafton och hugga en ny......