söndag 30 januari 2011

Söndagsmys...

mest hela dagen.
Hann sova i en sisådär tre och en halv timme innan mamsen ringde och väckte mig vid tjugo över åtta imorse.
Hon och karln hade sett mitt sms som skickades vid 04.20 om att de skulle ringa mig MINST en halvtimme innan bilen mot folkracebanan skulle gå,
och trodde av tiden för sms:et att jag skulle banga och nanna lite kudde istället för att stå ute och frysa en hel dag.
Där trodde dom fel!
För redan 20 minuter efter att ringsignalen hade börjat, så var jag och hämtade upp de två turturduvorna.

Frös gjorde jag om fötterna, något så kopiöst till och från.
men efter en värmning i bilen och ett sönderslitande av mössan jag hade med mig,
så hade jag fixat mig en fungerande "raggsocka".
På andra foten fick halsduken agera fotvärmare.
Så kirrar man grejen!
Alltid trevligt med lite folkrace, men jag lär då säga att det är en gnutta trevligare om somrarna. (=
Gamla saknade bekanta träffar man också på under tävlingarna,
och det är då inte heller fy skam!

En sväng in för lite Thaimat i Floda,
innan jag däckade en stund under den sista biten hem.

Kvällen har gjorts duglig genom en vaaaarm och skön dusch,
lite tv-tittande och väldans mycket mys med tissen och Sambon.

Nu, dags för bingen.
Imorgon är en ny dag, och en ny vecka.
Den startar vi med tre heldagar på raken, en sväng till Huvudstaden på utbildning på Torsdag, och en slutning klockan 15 på Fredag.
Seeen, väntar en hel-ledig helg till,
och förhoppningsvis skoterjippo på Lördan, och rallykikning på Söndan.

Träningen?
Ja, den lär jag väl försöka plutta in nånstans.
Allt är bättre än inget.

Tackar för de här tre lediga dagarna,
och säger Godnatt!

Inga kommentarer: