tisdag 4 januari 2011

Att ändras på en dag

Att en enda dag av nyttighet kan göra sådan skillnad.
Ikväll...känner jag mig fan som en fucking vinnare!
Även om jag innerst inne vet att jag lurar mig själv,
att en enda dag av bra mat ju varken gör till eller från, egentligen.
Åtminstone inte på, eller i kroppen...
men för hjärnan är det som nån rackabajsans kuckelimuckmedicin!

Om ni frågar mig,
är det en slankare fläskis som sitter här ikväll än igår,
det är en piggare, gladare och på bättre humör-Sanna.
Jag har tagit första steget åt att resa mig upp igen,
att starta den paus som varat allt för länge nu.
Bara den vetskapen lyckades öppna upp en stor highway av målmedveten motivation.

Ett steg i taget,
denna gång ska jag skynda långsamt.
Undvika att köra rakt in i betongväggen och hamna på botten igen.
Hålla huvudet högt, ovanför ytan.
Bryta ovälkomna mönster som smugit sig på tillsammans med latheten.

Jag längtar efter att känna energin fyllas på,
humöret höjas,
hjärnan och tankarna ändras,
synen på mig själv bli till det bättre igen.
Jag satsar!

Här.
Nu.
Startar en resa för att få mig att börja trivas i mig själv igen!

Är det inre fångat mitt inne i något man inte tycker om,
får man helt enkelt göra sitt bästa för att ändra det yttre. ^^



Inga kommentarer: