tisdag 11 januari 2011

Soft

Tog mig en ordentlig sovmorgon efter att ha hämtat Rob imorse.
Låg kvar och trynade och mös i sängen tills klockan var över 12,
tog en god frulle/lunch innan det togs en roadie till stan för blodtryckskoll.
Passade på sådär ändå när vi ändå var inne i stan att gå in på InterSport och handla upp det gamla (knappt läsbara) tillgodokvittot jag fick över från förrförra årets julklapps-presentkort innan all text på det skavdes bort i plånkan.
Ett tygstycke som man kan ha både som pannband och halsduk rikare, en halvröten papperslapp fattigare och jävligt nöjd gick jag därifrån.
Tog ett varv inne på Dollar på vägen hem, köpte tissemat åt tissetatten.

Sen blev det hem och skruva lite skoter.
Krångligt blev det, men jag fixade min delgivna uppgift efter ett tag.
Skrotnisse!

Har precis vart å hämtat den fixade bilen,
vilken visade sig vara lika bajstrasig i stötdämparn när jag hämtade den som när den kom dit.
Min bil verkar vara ett mysterium för alla, även de som kan bilar (på riktigt). ^^
Den hade blivit lagad och provkörd.
När vi öppnade skuffen för att jag skulle få se hur han gjort, så hade den visst "ploppat" upp igen.
BILFAN!

Dagens...
bästa: Normalt blodtryck och behållande av de bra pillren
sämsta: Negativa utbrott
fulaste: sättet träningsvärken gör att jag går
Sötaste: Robs dans i bilen
Tröttaste: Hugo bredvid mig i soffan

Sisådär dag om jag får säga det själv, och det får jag.
Ny heldag på jobbet väntas imorgon.
Godnatt.

Inga kommentarer: