måndag 10 januari 2011

Ont på gott och ont

Okej, då fick jag svaret vitt på svart.
Antingen har jag gått å blitt förbannat otränad igen,
eller så är det helt enkelt bara jävligt påfrestande att köra skoter i djup snö när man inte är van. ^^
Kanske en blandning av bägge?
Träningsvärk har jag då!
Så in i bomben med träningsvärk.

Det känns mer i kroppen idag, än det någonsin gjort efter en joggad mil, eller två längdskidåkta.
Helt sjukt.
Men så jävla gött!
Älskar men hatar det på samma gång.
Våndas samtidigt som jag trivs som fisken i vattnet i min ömma kropp.
I like it when it hurts! ^^

Imorgon kommer nog dock vara värre,
Lyckades nämligen göra en 10-poängs piruett och tog mig en rutschkanesväng på ryggen och röven nerför trappen när jag skulle åka tillbaka till jobbet efter lunch.
Skrapa upp ena fingret lyckades jag visst också med i fallet,
inte för att jag vet hur,
men jag lyckades!
Jädrans så halt det var!

Men nu har kommunen saltat tack vare det också,
så jag som försökskanin tar gärna lite ömmande blåmärken så länge nån annan behöver dansa schottis där igen.
Generös granne är jag, eller vad säger ni?
Kanske mest klantig när jag tänker efter.

Morgondagens jobbpass jobbades förra veckan,
och det betyder ledigt för en Sanna imorgon dag.
Ska bli skönt med lite sovmorgon, ska bara masa mig upp vid 5-tiden först och åka till lesjö och hämta Rob när han slutar nattpasset imorn bitti vid 6.
Han fick ta min bil med sig nu ikväll när han började, och dumpa av den vid verkstan så den där krånglande stötdämparn kanske kan få ett avslut innan jag själv hinner ruttna och dö.
Hoppas på lösning inom den närmsta (väldigt närmsta) framtiden, för nu är jag trött på krånglande bildelar!
Punkt slut på det.

En tripp till Ludvika för att kolla lite blodtryck,
sen hem och förhoppningsvis ta en kvällstripp på skoter. =D
Bäst jag sköter mig nu, så Rob inte drar tillbaka sitt generösa erbjudande om att jag fick låna den. ^^

Dags för lite tv-tittning innan sängen.
Lär bara in på blocket en sväng först å dreggla av mig.
Ge mig en lott med vinst?





Inga kommentarer: