torsdag 6 januari 2011

Boom krasch brak

Ja ni,
en bra dag kan jag ju inte direkt säga att jag haft!
Inte en bra början i alla fall...

Det hela började redan i natt när jag tänkte jag skulle tvinga mig själv att sova.
Den nattliga hostan, och det ihärdiga snörvlet kom, och ville inte ge sig.
Låg och tvinnade ett bra tag,
Drog en sista djup suck när jag såg att klockan var närmare 03.00...
Trött imorse, så in i helvete trött,
fick dock vakna till ordentligt när jag till slut förstod att det inte var alarmet,
utan en arbetskamrat som ringde och ville fråga vart sjutton jag var.
FÖRSOVNING. FY FAN!
Och tror ni inte att snön bara ÖSTE ner utanför fönstret?
Att jag, bokstavligt talat, fick SKOTTA fram bilen,
gasa på som fan för att ens ta mig upp på vägen,
och stressåka ner till jobbet.
Väl där, på parkeringen, höll jag först på att bli överkörd av en stor jäkla traktor,
innan jag backade lite för långt och bilen stannade med en "duns" mot väggen på butiken!
Yeeeehaaaa!
God Morgon, kul att du gick ur sängen idag Sanna,
så allt får jävlas för dig! ^^

Där, då, höll jag verkligen på att bryta ihop.
Tårarna brände på insidan av ögonen, minst sagt.
I all skit sket jag i att rulla fram bilen och titta hur stora skadorna blivit,
och stängde av bilen, lät den stå där mot väggen och gick in istället.

Så här i efterhand går det fan inte att göra annat än att skratta åt hela jäkla skiten.
Som tur var, höll bilen också...det var ju en jäkla överraskning när det annars jämt är den som krånglar. ^^

Har vart till mamma och blivit bjuden på mat. Det tackar jag alltid för. Hatar som sagt flera gånger förut att laga mat när jag är ensam.
Nu sitter jag och väntar på att tvätten ska bli klar så jag får hänga den och lägga i en maskin till.
Lusten av att göra något kul har fortfarande inte försvunnit...
jag vet bara inte VAD jag ska hitta på!

Senare, blir det en rejäl undanplockning här,
så det blir lättstädat imorgon.
Gôtt det!

Hur har er dag varit?

Höres!


Inga kommentarer: