söndag 2 januari 2011

Frihet under ansvar...

Förarutbildning mest hela dagen.
Teori och snack.
Mycket lärorikt, mycket som jag redan visste,
och ännu mer som jag faktiskt hade kunnat fundilera mig till.
Nu har jag fått boken "Snöskoterhandboken- Frihet under ansvar"
förklarad för mig en gång, läst den själv, och skrivit av det jag tyckte var viktigast.
Dvs. 12 A4-sidor...
(HAHAHAHA, ja jag veeeet, jag är sjuk)
Problemet med mig är bara att jag inte riktigt får in allt i den här lilla trånga hjärnan jag fick vid födseln om jag inte får skriva ner det med mina egna ord.
Det är genom fingrarna jag lär mig, så är det bara.

Alla som redan tagit kortet tycker jag anstränger mig för mycket,
att jag klarar det hela utan att plugga järnet ur mig tills imorgon...
men, när jag ändå ska ta det här skoterkortet,
då kan jag väl lika gärna lära mig allt annat som går att lära sig också, när jag ändå är på G?

Jag tror nästan säkert också att jag klarar teorin,
verkar mest bara handla om att använda sunt förnuft,
och det har jag ju gjort ända sen jag blev så ordentlig och började kallas för "mamma-Sanna" redan på högstadiet, så det borde ju inte vara så svårt, eller hur? ^^
Höhö
Nää, jag är mest nervös för körningen faktiskt.
Även om jag älskar, och alltid har älskat att åka skoter,
så har jag faktiskt inte alls gjort det så himla mycket i mitt liv,
och kört...det ska vi knappast tala om.

Igår var jag dock ute och tjuvtränade lite (Shhhhhh..)
Grabbarna och jag tog en sväng upp på Kullern,
mös lite i stugan till skenet av de levande ljusen och brasan och knastret i spisen.
Halvvägs hem fick jag köra med Rob bakpå, ända till han bad mig att stanna till och han hoppade av för att åka med en av de andra busarna istället.
Där, på skotern, mitt ute i skogen bland buskar och granar, mår jag fan riktigt jävla bra!
Kunde inte sluta le,
och kan fortfarande inte när jag tänker på det.
Att ta skoterkort har varit en dröm länge,
och äntligen har jag fått tiden och pengarna som krävs!
Weeeehuuu people!

Tänk att något så simpelt kan höja humöret så!

Imorgon klockan 09.00 är det dags igen!
och då är det körning som gäller innan teoriprovet skall klaras av.
Tror det kommer bli riktigt skoj! (=

Väntar på att sömnigheten ska infinna sig,
Under tiden hänger jag här i soffhörnet, snörvlar och hostar lite (den här förkylningen vill verkligen inte ge sig!), myser med Hugo och läser lite mer skoterbok...

Vad har ni hittat på för bus idag?

Inga kommentarer: