onsdag 26 januari 2011

Österbergsspåren


Under tiden som tissetatten latade sig så här skönt i soffan,
slet matte röven av sig i den här otroliga omgivningen!
Började med ett varv på 3:an på elljusspåret.
Trögt gick det uppför, och noll glid fick jag i nerförsbackarna.
Den lilla nysnön som låg kvar på spåret,
och som de inte plattat till ännu, gjorde det riktigt tråkigt att åka.
När jag kämpat mig slingan runt,
gav jag upp och åkte till bilen istället.

Där, ska jag vara ärlig, och säga att jag faktiskt funderade på att åka hem ett tag.
Men som tur kastade jag den idéen i soptunnan och åkte upp till Österbergsspåren för att dra en kik om föret var någe bättre där.
Prima skinka! och nypistat!
Bättre glid än där, just idag, får man fanimig leta länge efter.
Det är då som skidåkningen är som roligast!
Självklart!

Jag hade visst glömt hur många dryga uppförsbackar som fanns efter 9 kilometern där.
Höll på att dö av flåsighet jag vet inte hur många gånger.
Mjölksyran stod mig upp till öronen och utmattad till tusen blev jag innan jag lyckades komma upp på platåerna.
Det knepigaste är, att bara man väl kommer till de där enda två långa nerförsbackarna på de nio kilometerna, när man bara står på skidorna, och svischar med spåret dit det än går,
så är de där jobbiga uppförsbackarna innan som bortblåsta!
I love it I love it I love it!

Inte allt för mycket turister i spåren idag heller.
Fyra personer och en golden retriver, flåsade jag mig förbi, och inget mer.
Godkänt. Skönt. Underbart!


12 kilometer får räcka för idag.
936 kcal, och jag är nöjd!

Efter duschning, tvätthängning och födointag,
är det nu dags att ta mig en tur ner till jobbet.

Today is a good day!


Inga kommentarer: