torsdag 13 januari 2011

tjo vad det går...

...Bland buskar och snår!


Haha, wonderbart!
Rena rama skrattmedicinen för hjärtat.
fast det är ju iofs TEFAT vi talar om också,
Jävlar annamma vilket gliiiiiiiiid!
Man blir aldrig för gammal för snölek!
Och inget går upp emot en riktig pangafton med brudarna!

Skotertur har det också hunnits med efter jobbet.
Dock blev det inte alls som jag och Linda hade tänkt oss när vi fick lov att stanna för att temperaturen blev för hög innan vi ens hade kommit halva vägen.
När vi sen skulle iväg igen så gick det inte att få fart på maskin.
Weeehooo, två bruders fast vid en skoter i snön! ^^
Som tur var stod vi nära den populära gångvägen för Fredriksbergarnas kvällspromenixer,
och efter lite hjälp av två söta förbipasserande hundrastande damer, så lyckades det!
Här kommer frågan...Hur jäkla orutinerad är man egentligen om man blir så till sig över att skotern inte startar efter 3-4 "tändstiftsurskruvningstestningen", att man till slut GLÖMMER att sätta på tändhattarna när man skruvat ur, och i, tändstiften? ^^

Men jo jo, träning ger färdighet sägs det ju...så förhoppningsvis lär jag mig nog jag också så småningom.
Haha, badface!

Imorgon vankas det kortare dag på firman.
Önskar jag kunde säga att jag 15.00 går av och får helg,
men det får jag inte riktigt...inte förns jobbpasset 8.45-13.00 på Lördag är avklarat och tillhörande det förflutna.
Men, det ska bli en riktigt bra Fredag ändå. punkt slut.
Med lite matshopping, god middag och mys med karln i huset hele hele kvälln!
Blir allt för lite kvalitets tid under de här veckorna när jag jobbar mycket, och han jobbar natt.

Så här ser det ut de dagar jag jobbar till stängning en sådan här vecka:
Jag går upp- jobbar - kommer hem- Säger hej- äter- han till jobbet- Jag sova - han jobba-
Han kommer hem- Väcker mig- han sover- jag går upp- jobbar....osv osv.

Very very fun! ^^

Efter att ha fått snö i hela fejjan under tefatsracen, sett Louie flyga rakt in i ett stort snöblock längst ner i backen, känt mig både hjälplös och helt störd bredvid en skoter i skogen,
så tycker jag det får vara nog för idag!
Ujijuj, livet är allt bra påfrestande ibland!



Inga kommentarer: