söndag 9 januari 2011

Happyface på skoter

Äntligen fick jag ut och åka skoter!
Och ni anar inte vilken glädje som spred sig genom min kropp under hela resan,
Eller nå ja...nu ska vi vara ärliga här...
Dvs. förutom när vi körde över sjöarna med en massa stöp på,
eller de tre gånger jag körde fast i meterdjup snö.
Då var jag faktiskt mest rädd och irriterad! ^^

Men vilken jäkla tur att ta med en nybörjare på.
På leder som ingen åkt sen de sista decimetrarna snö föll.
Icke snällt.
Men nångång lär jag väl lära mig.

Svett blev jag i alla fall.
Nästan så jag känner lite träningsvärk i benen och armarna. (=
Tyvärr ömmar det en gnutta i det felihopväxta nyckelbenet också,
det klarade visst inte av tyngden av blötsnön.
Meeeen hörreni,
En hel del kalorier lär jag ha bränt under vägen iaf!
Gööööt!

Och paus med brasa och korvgrillning sen.
Perfekt!
Vädret kunde förstås ha vart liiiite bättre,
men det skiter vi i!
Så här i efterhand sitter jag här och är väldigt väldigt glad över att det finns så otroligt snälla människor här i världen,
som lånar ut sin skoter, så att jag kunde bli med idag.
Ett oerhört stort tack till Lena!
Och självklart gjorde det mig bara ännu mer sugen på att få råd att skaffa en egen!

Happyface't over n' out

Inga kommentarer: