tisdag 18 januari 2011

First time Zumba

Nöjd fläskig kvinna i det gamla vanliga, ja ni vet, (soffhörnet såklart!) ikväll.
Man kan väl inte vara annat efter en lång avklarad jobbdag, ett 50 minuter långt nybörjarpass av zumba, en god tonfisksallad till middag...och med två lediga dagar väntande?
Icke sa nicke!
Här är det nöjdheten som härjar!

Är nöjd bara över att jag faktiskt slog på zumba-dvd:n när jag sliten som ett as kom hem,
istället för att flöta ner mig i soffan på en gång!
Och om zumban då, vad kan man säga?

Smart som jag är slog jag på "Beginners"-dvd:n först.
Smaaaaaart drag!
Knepigt var det, även om jag bara fick lära mig grundstegen i en massa olika latinska danser.
Det var svårt nog att lära sig grundstegen i bugg. ^^
Men träning ger färdighet, och om några gånger kanske det går av bara farten.
(höhö fatso, du kan ju alltid hoppas^^)

"Abs, buns and Tighs", blev nästa offer.
Määääään, där blev det ju inge dansande av ju!
Utan istället en massa övningar som höll på att ta livet av mina rövskinkor, magmukkler och feting lår.
Skön känsla efter att jag kämpat mig igenom programmet,
och gjort alla övningar 30 gånger, istället för 10 som var meningen för nybörjare.
Imorgon? ja, det är en annan dag.
Avlider jag av träningsvärk så är det väl så.

Summasumarium:
Det var första gången vi möttes...
Knepigt, lite svårt att hänga med,
ett lite stelt första möte om jag får säga det själv.
Men absolut inte den sista!
De sista två dvd:erna ska allt köras varma de också!

Har ni testat Zumba någongång?
vad tyckte ni?

Som tidigare sagt väntar nu två lediga dagar,
Tvätteritvättera, middag på pizzan imorn kväll med arbetskamraterna, nån sväng på skotern, skidåkning och lite annan träning väntar.

Let's Zumba, baby!


Inga kommentarer: