lördag 1 november 2008

Vilodag


Vilodag!

Verkligen behövd och även förtjänad denna vecka. Sov till klockan 12! det har jag tusan i mig inte gjort på hur länge som helst. Äntligen fick jag vakna riktigt utvilad!
Samtidigt är det inte heller bra, för jag har varit urtrött hela dagen. Knappt rört mig alls. Legat i soffan och glott på tv, diskat, varit upp till kiosken och gått en pytte sväng med Djin.
Men så får det vara en dag som denna.

Blir nog en hel del träning de närmsta dagarna, för nu startar inte bilen! Heldöd! Måste ha varit kylan eller nå som tagit knäcken på den. Batteriet är urladdat eller nå... Om inte min älskade bilmekaniker till karl fixar det imorn dvs. Men det brukar alltid ta längre tid när det är min bil det är fel på, hans brukar bli fixade på direkten. Konstigt va? :P

Och jag som hade tänk åka upp till kyrkogården ikväll och kolla på alla ljusen! Kanske ska ta mig i kragen och ta en promenad? men det är ju så jäkla långt. Blir en promenad på nästan 1 mil fram och tillbaka. Dessutom är det verkligen SVINKALLT idag! får nog låna älsk's bil. :) Jag har ju trots allt vilodag. haha.

Klockan 18 blir det middag hemma hos Erik (något Loit-påhitt som vanligt). Ska bli riktigt mysigt, och intressant att se vad min lilla pingla Loit har hittat på för mat att bjuda på. Förra året skulle det bli köttfärspaj... och det blev det verkligen ska jag säga! Pajskal,köttfärs och ost var vad det var i den. Lite torrt kanske, men vi åt alla och såg glada ut. Sedan bröt vi ut i skratt allihopa. Hon är så söt Loit! Och hon försöker verkligen! <3

Den där boxningssäcken sitter verkligen inprintad i min lilla hjärna. Jag MÅSTE ha en snart! Så fort jag får tid och ork ska jag åka till Borlänge och köpa en. Jag märker mer och mer nu att det kommer bli svårt med promenaderna i kyla och snö. Antingen har jag alldeles för lite kläder på mig så jag fryser hemskt mycket, eller så är jag uppstoppad som en boll och kan knappt röra mig. Jag kan verkligen inte det där med att klä sig rätt för årstiden. Det är nog den här övergångsperioden som blir jobbigast. Tiden då det är urtråkigt att gå på promenader pga. halka och snöfall, och alldels för lite snö för att åka längdskidor. Dessutom är jag aldrig beredd på att det ska bli vinter, trots att jag vet att det blir det varje år. Knas!


Lite roligare att se på den där saken nu när det hänt någonting! 2,4 kg borta...15 kvar! låter mycke...men 17.4 är ju ännu mer! Det går åt rätt håll i alla fall! Den stora frågan är bara om jag kommer orka ända fram? "/


<3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shoppa inte i Borlänge, kom och köp din boxningssäck här hos mig istället! Finns säkert mycket bättre säckar i örebro =) och så kan du träffa din syster också! Grattis till ditt minus på vågen

Anonym sa...

Ursäkta att jag inte hittade det här förrens nu ......slarvigt av mig.
Kramis från Stina