torsdag 20 november 2008

uppe med tuppen

Uppe med/innan (?) tuppen.
05.20, precis som igår, trots att jag inte börjar förän halv 10.
Tänkte egentligen inte gå upp så tidigt, men ställde ändå klockan för att kunna somna om.
Men när det väl ringde var jag så pigg att jag inte ville riskera att somna om och vakna tröttare, så jag gick upp ändå. Vägde mig, klädde på mig och gick ut på en 50 minuters morgonpromenad.
Lite besviken över veckans resultat, men ändå var det ingen överraskning när man tänker på hur onyttig helgen var och hur lite jag hunnit träna i veckan.

Vågen stannade på 86.0 kg. -0.4 kg lättare än förra veckan. Så man ska väl egentligen inte klaga när det ändå går åt rätt håll. Det kunde ju vara värre.
Mätningen gör jag imorn...ett måttband tar ju inte direkt stor plats i väskan.

Hade tänkt köpa lite smågodis på coop innan jag åker ikväll, men nu tror jag att jag struntar i det. Känns inte som jag förtjänat det en vecka som denna, så de blir morötter som rese-snask dagen till ära. Jag bara MÅSTE bli bättre på att äta nyttigare och hålla igång kroppen om helgerna. Visst, jag behöver fortfarande en vilodag, en dag utan träning och tillåtelse att äta nå snask. Men all denna hysteri efter skräpmat måste få ett slut. Att sluta med det, kanske ändå kan göra mig några hekto lättare varje vecka?

Fick funderingar om jag på något sätt kan "hinna"/klara av att gå ned mina 6 kilo till andra delmålet (80.0 kg) innan nyår. Men när jag räknade på veckorna och kilona kändes det hopplöst... Att gå ned 1.2 kg i veckan är nog bara att lägga ner. Särskillt då jag som mest gått ner 0.8 på en vecka.
Nåväl, får väl kämpa på så gott det går. 3-4 kilo till nyår kanske går att bli av med. Om den där jädrans boxningssäcken kan komma upp snart igen dvs. älsk är såååå seg! "/ Och jag vågar inte ta steget att börja borra i betongtaket, då ramlar väl hela sovrummet ner i källarn...
Upps...

Det börjar verkligen bli vinter nu. Snön ligger kvar som ett täcke på vägen, och gång på gång hör man om avkörningar/ halkvarningar på radion. Det är svinkallt om kvällar och nätter, och några i byn har tillochmed tagit fram skotrarna. Om lite mindre än en månad förvandlas den "sovande" lilla byn till ett turistsamhälle fullt av liv. Golvet på Coop förvandlas till en dödsfälla för alla lata skidåkare som inte orkat byta om till vanliga skor innan handling, och helgerna blir fulla av pub-vistelser uppe i Säfsbyn. Byn får snart sitt syre...Skidbacken!

Dags att packa det lilla som är kvar.
Sen förvandlas jag till bibblotant. :)

Skriver i helgen, om vi inte får fullt upp i Örebro.

Love...

1 kommentar:

Anonym sa...

Man får räkna med att det inte alltid går så fort att gå ner i vikt, så länge det går åt rätt håll borde du vara väldigt nöjd. Har hört att det kan ta lika lång tid att bli av med kilona som det tog att få dem. Och jag antar att du inte gick upp ett kilo i veckan konstant...! Klart du hinner skriva även i Örebro, tror du att jag har blivit så aktiv sen jag flyttade att vi ska flänga runt hela tiden? haha nejdå jag är fortfarande seg... Kram och Grattis till ännu en vecka åt rätt håll!