lördag 15 november 2008

Onyttig Naannii

Helgen har INTE börjat bra. Inte när det gäller att äta nyttig mat åtminstone. Åt nästan en hel pizza igår...inte så farligt i sig kanske, eftersom jag inte ätit pizza på ett X antal veckor. Men, här kommer det jobbiga...Dagens lunch: kebabrulle! Uhhhhhh...
Två pizzeria-luncher på två dagar.. skit bra! verkligen!
Dessutom var vi på fest igår och alkohol förtärdes till viss del. Hur ska jag kunna klara det här om jag sumpar det varje helg? Nu blir det nyktra helger ett bra tag framöver!

Så, hej å hå, så försvann duktiga Naannii även denna vecka. Varför ska det ens finnas helger? Det är ju då det alltid skiter sig. Och varför är jag så svag att jag inte kan stå emot allt skit?

En positiv sak i allt nederlag...Jag har ännu inte ätit godis eller några andra gottegrejer. Och har inga planer på det heller. Godissuget har avtagit avsevärt och jag lyckas nästan alltid låta bli allt godis i affären. Lite fettig mat kanske är bättre än sockerbomb-godis? Visst är inget av de bra...men, bättre en än båda!

Idag är veckans vilodag, och som alltid är den väldigt välbehövd då den väl kommer. Att jag orkar kämpa på hela veckorna beror helt på att jag vet att denna dag kommer. Skulle jag inte ha en dag utan "press" på mig själv så skulle jag aldrig orka fortsätta. Leve vilodagarna! :)

Sov så länge jag kunde imorse, men vaknade ändå vid 10. Sen har det inte hänt så mycke...legat i soffan och myst med älsk nästan hela dagen. Helt underbart då vi aldrig hinner umgås i veckorna. Duschat Djin har jag kämpat mig igenom också. Känner mig så jäkla hemsk när jag ser att han hatar det. Å så liten han blir när den puffiga pälsen ligger som slickad mot kroppen. Han blir pyttepyttepytte liten. Gottgjorde honom genom att bjuda på ett härligt godisben när duschningen var klar,Så nu är vi sams igen. Skönt att han inte är så långsint min vovvis... ;)

Sitter och funderar på vad som ska ske ikväll. Finns en rad olika alternativ, för en gångs skull. Problemet då blir bara att välja. Hemmakväll, crazy covers spelning i Järna eller Singstar/födelsedagsfest på pizzan...det är frågan. Just nu lutar det mot hemmakväll eller singstar. Det återstår att se.

Malan kommer på besök snart också. Hon ringde nyss å tyckte att vi skulle ta oss ut på... Promenaaad! Yeeeyy! Även en vilodag behöver sin rörelse. Och detta skulle aldrig blivit av om Malan inte gett det som förslag. Tack!

Planeringen för morgondagen blir att ta mig ut på en joggingsväng, samt ta en match med boxningssäcken.

Jag vill ju det här...måste fortsätta!

Inga kommentarer: