onsdag 26 november 2008

trääääl

Grattis mig själv! Mina försök att hålla mig frisk med hjälp av frukt och träning funkade inge vidare, inte alls för att vara exakt.
Natten har varit hemsk. Med toalett besök stup i kvarten, spyor och illamående. Fy fan!
När klockan ringde klockan 7 gjorde jag ett försök att gå upp och klä på mig för morgonpromenaden. Kissade, tog på mig mjukisarna och tog tröjan i handen, sen hamnade jag på sängen igen. Helt utslagen.
Djin trodde förståss att vi var på väg ut och började gnälla på en gång han såg att jag la mig igen. Han kom och buttade på mig, gav mig några sliskiga pussar på handen för att få mig att gå upp. Men jag orkade verkligen inte.
Det slutade med att Jimmy fick ta med honom ut.

Ringde mamma och berättade att jag inte visste om jag skulle orka ta mig till jobbet. Men ville inte att hon skulle behöva jobba sin 3:dje kväll den här veckan. Somnade igen i hopp om att jag skulle må bättre lite senare.
Vaknade vid 11-tiden igen och gjorde ett försök att göra mig iordning, men höll flera gånger på att svimma när jag stod framför spegeln. Gick och la mig i soffan, sov ytterligare en timme innan jag gjorde ett nytt försök.
Åkte till coop och köpte frukt innan jag kom till bibblan...Efter bara en kvart bestämde jag mig för att åka hem och lägga mig igen.
jag HATAR att vara sjuk! Det finns fan inge värre!

Nu ligger jag här. Mår lite bättre, men ändå inte bra. Har lite ont i magen. Om det är pga. sjukdomen eller träningsvärk av gårdagens träning (eller nattens ut-och-in vändande på magen) vet jag ej. Har börjat blöda näsblod också...
Det här är absolut inte min dag!

Frukt är dagens mat...bananer och mandariner är det enda jag vill äta ifall spyattackerna skulle komma tillbaka. Kanske kan jag våga mig på en smörgås eller liknande till kvällen. Men mat blir det absolut inget med!

Och träningen är väl bara att glömma är jag rädd. Jag som till och med har promenads-kompis idag. Linda är hemma. Kanske kan ta en liten liten sväng senare...

Nej, dags för ett sovpass.
Hela kroppen känns som en stor degklump.

Skriver nog kanske senare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch va tråkigt å va sjuk! Krya på dig!

Anonym sa...

Krya på dig, Nuttan ! hälsar Papi