torsdag 6 november 2008

Tandläkarbesök och belöningstänk

Träningsvärk ännu idag. Fast inte lika mycket som igår, vilket är mycke skönt!

Blev som jag trodde inte så mycket träning idag som jag hade velat. Har alltid Panik dagen före vägning, och även så denna gång. USCH! imorn är det dax för svart på vitt än en gång. Och jag hoppas så jäkla mycke att jag lyckats gå ned det där kilot, även om jag inte tror det. Vet inte varför jag är så skeptisk, men att jag aldrig har gått ned ett helt kilo på en vecka är väl en av de största anledningarna, att jag känner att jag inte tränat nog mycket är en annan. Gaaah, jag vill klara det!

Från en sak till en annan. Härmed är första "belöningen" bytt från en träningströja till en boxningssäck. Har kommit underfund med att jag inte har råd med båda sakerna och att det finns fullt av gamla fula tröjor jag kan svettas i. Säcken att träna med är helt klart viktigare i detta skede.
Ska förövrigt göra ett nytt försök att köpa säcken imorn, då jag och Linda drar till Blge när jag slutar klockan 1.
MEN, hur gör jag om jag inte lyckats gå ned det där kilot imorn när jag ställer mig på vågen då? Ska jag inte få använda boxningssäcken förän jag gjort det då?
Känns ju lite konstigt att ge sig själv en "belöning" då man egentligen inte ens nått det mål man sökte.
Samtidigt skulle det kännas förjävligt att ha säcken, men att inte få använda den...
Knas. Jag vet fan inte hur jag ska göra om detta händer.
Får hålla tummarna och innerligt HOPPAS på att vågen är på min sida imorn, så jag slipper sådana problem.

Dagens träning landar endast på 1 timme och 20 minuters promenad + 5-10 minuters jogging. Tiden är för knapp.

Tandläkarbesöket kunde jag lika gärna ha skitit i totalt! Att sitta i bilen 1,5 h, och vänta vid tandläkarn i 15 minuter, för att sedan få komma in och bli undersökt i 3 minuter (3 MINUTER) känns så jäkla onödigt. Speciellt då man bara fick veta att man hade fina tänder och inga hål.
Lite stolt blev jag ändå när jag fick höra det om hålen. Jag har nämligen Aldrig haft ett hål! Och trodde att denna trend skulle brytas nu, men icke! :) Yippoi!

Nej, det blir en tidig morgon med nervositet och långpromenad innan jobb på coop och blge-resa, så det är bäst jag går och sussar redan nu.

Jag uppmanar er hekton att försvinna, ett efter ett, inatt!

Inga kommentarer: