onsdag 19 november 2008

Stress och planering

Tight dag idag.
Jobb, jobb, jobb... Sen hem och försöka förbereda morgondagen.
Känner mig oerhört stressad just nu. Stressad för att jag inte klarat av att följa mat-listan, för att jag har så mycket att göra, för att mina planeringar går i stöpet osv.

Ingenting har gått som jag velat den här veckan. Varken mat-delen eller träningen. Buuuhuuu.
Hatar när det blir så. Jag är inge vidare på att ta "plötsliga" förändringar som händer, även om de är små... som jobbet på coop idag t.ex., som gjorde att jag fick jobba mer än jag skulle ha gjort igår. Men, jag måste ju ta det jobb jag får, och jag tycker ju egentligen inte att det är jobbigt att jobba...Det är bara det att jag inte hinner med andra saker som jag också vill hinna.

Jag är vad man kan kalla en riktig planeringsmänniska, som planerar så fort det går att planera nått. "Tajmat och klart, in i minsta detalj" som charles-ingvar Jönsson säger, det är jag det. Jag har stenkoll på allt som ska hända, skit bra. Men, när det väl blir nån liten pytte ändring i "planen", En liten ändring som andra inte skulle bry sig om, så bryter jag ihop och känner mig stressad. Och lugnar ner mig gör jag inte förän jag känner att jag har total koll igen.
Jag har allvarliga problem med planering och stress skulle jag själv säga. Något som jag försöker ta mig ur. Frågan är bara HUR?

Naannii är duttig.
Jag har börjat ha nån "sluta-skälla-på-allt-kurs" med Djin. Han har börjat skälla på nästan allt och alla när vi är ute och går, och jag förstår inte varför. Visst att han skällt på folk förr, men inte 99.9% av gångerna, dessutom har han börjat skälla på förbiåkande bilar också. Till vilken nytta kan man undra?
Flera gånger de senaste veckorna har jag kommit hem efter en långpromenad med Djin och varit sååå sur på honom att sagt att jag ALDRIG ska ta med honom på promenad igen. Vilket jag lika snabbt ångrade att jag sagt.
Så, nu har jag påbörjat ett försök att få honom att vara tyst när vi möter någon. Eftersom det inte hjälper med tillsägelser eller att hålla för truten på honom så har jag nu gått in på det som borde vara mest effektivt.... HUNDGODIS!
Är han tyst när vi möter någon får han en godis, skäller han så tar jag upp godisen så att han ser den, sen lägger jag ned den i fickan igen.
Vet inte om han fattar vad det handlar om, men det känns lite som att vi är på rätt väg. I förrgår skällde han bara 2 ggr av 6. Vilket är en Underbar förbättring om man jämför med hur det var förut.
Kanske kan jag lyckas...?



Nåväl, imorn efter jobbet bär det av på Roadtrip till Örebro...Ska bara ta omvägen förbi ludvika och hämta Malin också. Ska bli härligt att få komma ut lite. Hälsa på Syster i nya lägenheten, shoppa och umgås. Lite nervös är jag inför körningen... en kompis körde av vägen igår! :O Usch! Det vill inte jag göra... Gäller att köra siktigt!

Dags att packa och fixa lite mer...innan läggdags.


Dagens Mat:
Mjölk och musli + en leverpastejsmörgås, en mandarin+ en blåbärs berry, sallad med fetaost, 1 mandarin, äggsmörgås+ mjölk och musli, te + en mandarin.


Dagens träning:
1 timme och 15 minuters promenad.

Imorn blir det Vägning en dag för tidigt! :O

Inga kommentarer: