lördag 29 november 2008

Dagen

Julkänslorna kommer sakta krypande. Jag älskar det!
Julen måste vara den mysigaste tiden på hela året.
Och advent är 4 veckor av väntan...myyysig väntan.

Vilodag idag. Hade tänkt träna ändå, men jag orkar helt enkelt inte.
Har skjussat Carin till bussen och sagt hejdå, varit till Vansbro och besiktat bilen (som gick igenom med blankt papper), torkat sovrums fönstret, strukit och hängt upp nya gardiner. Så nu är advent mer än gärna välkommet.
Tycker snön borde komma nu också, och strunta i att regna bort hela tiden. Imorn är det julskyltning också...men utan snö blir det inte samma sak. "/
Ska man se en enda liten snöfläck ute nu får man kolla på de minimala snöfläckarna kvar efter plogkanterna, eller, ännu lättare åka upp till slalombacken, för de har tydligen öppnat idag.
Jag vill också ha snökanoner. :)

Kvällen blir troligtvis en lugn hemmakväll. Att åka till Björbo på singstar-kväll på pizzerian är ett andra alternativ, men just nu känns det inte som att jag orkar göra något sådant idag. tv:n och soffan lockar desto mer just för tillfället.

Har kommit på att veckan som kommer bli väldigt fullproppad. Jobbar imorn under julskyltningen, sen blir det måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördags-jobb. Av dessa jobbar jag till 18.30 resp 19.00 5 dagar. Är absolut inte van att jobba så många kvällar på en vecka, och inte så många timmar heller för den delen. Kommer vara helt slut på Lördag kväll.

Dagens mat:
frukost: lättfil och musli + en leverpastej smörgås
Lunch: kebabsallad
mellanmål: 1 banan
kvällsmat: Blir väl säkert det gamla vanliga.

Dagens träning:
20 minuters hund rastning

Gratis Lola på 18-årsdagen!


1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt! Själv har jag slitit med gardiner, ljusstakar och stjärnor och nu äntligen tror jag att jag är nöjd. De nyinköpta gröna gardinerna från myrorna passade ju inte alls, de var alldeles för korta. Så jag har fått planera om allt. Ha det så mysigt ikväll