lördag 8 november 2008

soffpotatis

Snacka om latdag.
Skööönt måste jag säga. Efter tidiga mornar hela veckan passade jag idag på att sova ut riktigt ordentligt. Vaknade klockan 11 av att någon ringde från dolt nummer. Tryckte på upptaget och frågade surt Jimy vem fan det är som är så dum som ringer dolt nr klockan 11 på en Lördags morgon. Han höll med. Efter bara nån minut ringde det igen, dolt nummer, och jag kände mig tvungen att svara, det kunde ju vara nå viktigt ändå. Klick sa det så fort jag svarat och så var det helt tyst. Blev ännu mer irriterad och funderade på vad det var för jubelidiot som ringde hela tiden. Höll precis på att somna om än en gång då det dolda nummret ringde ännu en gång. Svarade skit surt och fick då höra i luren och på sidan om mig: "Naannii, dags att vakna nu".
Fy helvete Jimmy! ;)

Annars har dagen bestått av att sitta inne framför tv:n och datan, tagit en lååång dusch, lagat mat, plockat undan lite saker m.m. Det jobbigaste jag gjort är att bära ner de gamla sofforna i källarn och bärt in den nya (jimmy har köpt en skinnsoffa åt oss). Annars har dagen verkligen varit hellugn.
Verkligen behövligt!

Hade tänk ta mig den första boxningsrundan till kvällen, men den har tyvärr inte kommit upp än. Hade för svag krok och den blev att sitta lite dåligt till, så vi måste fixa grejer att sätta upp den i betongtaket med, vilket jag hoppas blir imorn.

Har också suttit och kollat runt på internet efter bra tränings cd-skivor... Måste ju ha lite fartfylld musik att träna till, så jag kan slåss och sjunga med samtidigt. Dessutom skulle Tezzi bränna två skivor åt mig. Skit bra! :)

Till kvällen vet jag inte vad det blir. Kanske ska vara chaufför åt älsk till Järna, annars blir det en hemmakväll i den nya sköna soffan.
De ringde föressten från Säfsen Resort igår och gav mig jobb till vintern. I servisen på hyttan och uppe på Wärdshuset i slalombacken. Sade att jag skulle ringa på Måndag och säga om jag tar det eller inte. Å jag vet fan inte hur jag ska göra...så jäkla svårt å bestämma!

Från det till något helt annat. Människor i min omgivning börjar lägga märke till min viktnedgång mer och mer nu. Det konstigaste att de ser den största skillnaden i mitt ansikte. "Ditt ansikte har blivit smalare" säger de... vilket jag absolut inte ser. Var tvungen att ta ett kort på mig för att kunna jämföra med ett gammalt kort...men jag kan fortfarande faktiskt inte se nån skillnad. Kan ni?
Gamla bilden överst och nya underst....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste någonstans att viktnedgång först syns i ansiktet, sen halsen och axlarna, sen midjan och sist höfter, rumpa och lår. så det stämmer säkert som folk säger, lite svårt att se på korten. Morgan sa att det var så det syntes på mig också. hoppas ni får upp boxningssäcken snart, vill testa nästa gång jag hälsar på.
Kram

Anonym sa...

Musan och en boxningssäck....oj, oj, oj... stackars säck !