tisdag 4 november 2008

Tillbaka efter nederlag

På rätt spår igen...
När jag gick upp imorse gav jag mig fan på att det här inte fick bli en lika dålig dag som gårdagen var. En heldag ledigt verkade vara det enda jag behövde, för nu är jag verkligen på gång igen!


För att underlätta min viktnedgång har jag idag:
- Tagit en morgonpromenad innan frukost.
- Lagat en massa mat. "Smal"-korvstoganoff och ris till idag, och köttfärssås att frysa ner. Så skönt att ha lite färdig mat igen. Det blir så mycket lättare att hålla sig till veckomatsedeln då man inte behöver laga all mat.
- JOGGAT!!! Ja ta mig fan, det har jag faktiskt gjort! Tack vare en ledig dag och inget att göra fick jag för mig att ta en joggingtur. Gick väl inte så bra, men jag gjorde det iaf. Det är huvudsaken! Och svettig som en gris blev jag. Så oerhört skönt att få känna att man gjort nånting! När jag springer känner jag verkligen hur tung jag är. Usch! Det kändes som jag bar en 10 ton tung elefant på axlarna. Jag fattar bara inte varför jag har så svårt för att andas under joggingturerna. Kommer jag nånsin lära mig att andas rätt?


Jag har varit på anställningsintervjun på Säfsen resort idag också. Den gick väl sådär, bättre än den på Tvätten iaf. Tyvärr tog även dessa Nissar upp att jag verkligen borde läsa vidare! Kan ingen fatta att jag inte vill det? inte förän jag kommit på vad jag vill göra iaf...och det lär inte bli inom de närmaste 5 åren!
Nu måste jag börja fundera på hur jag vill göra med hela den här jobb-grejen. Coop och bibblan så länge jag får? eller säfsen? Är riktigt förvirrad över detta just nu.

Nu har min kropp också börjat fatta att det går mot vinter. Den torra luften har gjort att mina vinter-eksem på underarmar och sidan av magen börjar titta fram, mina hälar börjar få självsprickor, och håret är elektriskt näst intill hela tiden. Tänk att man glömmer sådana problem bara över en sommar. Precis som man glömmer av skavsåren på låren som man får när man har kjol på sommarn när det väl blir vintern. Man blir lika chockad varje gång!
Det tråkiga är bara att dessa vinter problem inte brukar komma förän en bit in i vintern, och nu har den knappt börjat innan de börjar jävlas med mig. Nåväl, det är väl bara att köpa salva och börja glida runt på golvet vareviga morgon och kväll, få kläderna klistrade mot kroppen med salva som lim osv. Nångång lär det väl försvinna.

Kan jag lyckas gå ned ett helt kilo denna vecka? Jag vill! Skulle kännas så mycket bättre om jag kunde nå mitt första delmål. Det skulle öka min motivation nå oerhört! Frågan är bara HUR jag ska klara av det. Funderar på att köra skiten av mig de dagar som är kvar nu. Med både mat och träning. Med två Promenader varje dag, minst 2 träningar till dvd:n till (gjorde ju en igår) och någon mer joggingtur kanske det går? Jag ska i alla fall försöka!
Man måste satsa för att vinna sägs det ju! :)

Fick tips av moster igår också (som förövrigt också är en av de som lyckats. Hon har gått ner 40 kg, det var innan jag kom ihåg nått, men ändå).
Hennes tips:
"Dra in magen, så långt du kan, ända in under revbenen. Gå så. Håll in den vad du än gör. Håll in den när du jobbar, när du sitter och äter, när du går, tillochmed när du sitter och skiter. Och ring sen mig på Fredag och berätta vart du har mest träningsvärk!"
Så här sitter jag, och försöker hålla in magen så gott det går med det fläsk jag har. Har hållit på så så fort jag kommer ihåg det sen igår, och jag känner redan av magmusklerna! Det kanske funkar?! :P

Denna vecka ska fläsket brinna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja usch för vinterluften, stötar hit och dit. Och torrt skin överallt! Andningen under joggingen kommer ordna sig när kroppen börjar vänja sig med att springa lite, sen märks det stor skillnad när kilona försvinner. Tur att du är tillbaka på rätt spår igen. Kramar