söndag 2 november 2008

söndags mys

Sov ut imorse också...så jäkla skönt att äntligen få vakna, utan att behöva kolla på klockan i rädsla för att man har försovit sig, för att sedan bara vända sig om och somna om. Ligga kvar och mysa med älsk. Med arbete och allt annat minns jag tusan i mig inte ens när vi sist hade tid att göra det.

En lugn förmiddag innan vi åkte till svärfar en sväng för att hälsa på. När vi kom hem började allvaret! Slut på helgens softerier, dags för att göra lite nytta och jaga lite kilon.

Stor-städade hela lägenheten. Tror ta mig fan att jag torkat av varenda liten pilutt som går att torka av här hemma. Kom på att golven behövde bli torkade, och dessvärre också att vi inte har någon golvmopp (ligger kvar i gamla lyan, som inte riktigt är klarstädad än). Så det blev till att knätorka hela lägenheten. Svetten dröp av mig när jag äntligen var klar. Tänk att det kan vara så jobbigt att städa!

Gav mig ut på den vanliga 7 km'ers rundan och upptäckte att jag faktiskt börjar bli van snön och kylan. Med stjärnklar himmel och glimmande snö fick jag ett plötsligt infall av julkänslor. Vilka blev allt starkare då jag såg att en gubbe till och med har hängt upp adventsstjärnan och ställt fram ljusstaken i fönstret. För att förstärka det ännu mer kom plötsligt två ungar tjutande av skratt förbi-susande på en spark...Nu är vintern här! och snart kan den riktiga julkänslan få komma! :)

Helgen har gått riktigt bra när det gäller sötsakerna. Åt lite fikabröd hos farmor och farfar i Fredags, tre bitar choklad har slukigt ner och några glas coca cola zero. Annars ingenting. Tänkte köpa lösgodis efter jobbet i Fredags, men då räddade Linda mig och jag lät bli. Känner mig riktigt duktig för en gångs skull! Har inte ens varit sugen på något.

Middagen igår blev en höjdare! Loit hade verkligen lyckats! Viltgryta, klyftpotatis, och morötter. Så jäkla gott! Kanske inte så nyttigt (fick reda på att det var 10 dl grädde i) men ändå. Till efterrätt var det pajer av två olika slag, men vid den tidpunkten var jag redan mätt och tackade nej. En riktigt mysig kväll med vännerna. Tack för att ni finns! <3

Dags för sängen, så jag orkar upp å ut på promenad imorn.

Nästa helg blir det att köpa boxningssäcken! :D



// Naannii

Inga kommentarer: