tisdag 18 november 2008

Att hinna med.

Å hej å hå. Så lider ännu en dag mot sitt slut. Gosh, va fort tiden går egentligen.

Och vilken skillnad det blir på dagarna beroende på om man jobbar eller ej. Var ju meningen att jag bara skulle jobba nån timme idag egentligen. Men så ringde Coop och frågade om jag inte kunde jobba från 8.45 till 14 imorn. Då fick jag lägga om planeringen för att hinna med mina 20 timmar på bibblan också. Så, det blev nästan heldag på bibblan idag istället för imorn, så jag hinner med coop-jobb också. Blir heldag imorn också, eftersom jag börjar på bibblan direkt då jag slutar på coop.

Därmed gick också mat-planerings-delen åt pipsvängen denna vecka! Igår åt jag inte vad jag skrivit, och idag hann jag inte laga. Imorn är det full rulle och ingen tid till matlagning å inte på Torsdag heller...
Det blir nog en sallads-vecka som det ser ut.
Lite tråkigt, jag som har en massa nya smaskiga recept att pröva. Men men, de finns väl kvar får vi hoppas.

Och dagens träning borde man inte ens tala om. Morgonpromenaden gick åt h*lvete pga. av spöregn och snö om vart annat. Så jag fick den briljanta idéen om att åka upp till mamma och låna träningscykeln och svetta grisen ur mig på den. Ha, som om det skulle bli bättre?
Ställde in den på programmet fatburn och skulle ställa in tiden. Kom ihåg att jag brukade köra 20 minuter hur lätt som helst förr i tiden (kanske 3 år sen) så jag valde att sätta den på 30 minuter. Konditionen måste väl va i någolunda form som jag tränat de senaste veckorna fick jag för mig...
Men...OJ, vad fel jag tog!
Efter 1 minuts trampande höll jag ärligt talat på att dö! och hur svettig och grisig jag var efter två ska vi låta vara osagt. Att orka en hel halvtimme, yeah right..in my dreams!
Kämpade på i 10 minuter, sen gav jag helt enkelt upp. Mina ben kändes som spagetti och det kändes som om hjärtat var på väg ut.
Yeeeyy. lyckat!

Dagens mat:
fil och musli+ en smörgås, 1 clementin, tonfisksallad (ihop slängd på mindre än 1 minut),1 clementin, 2 ägg+ en smörgås+mjölk och musli, å så en kopp te på det.

Dagens träning:
KATASTROF, fast svett blev det. Totalt 1 timme och 15 promenad + 10 minuters motionscykel.

Nope...sooova.

Inga kommentarer: