måndag 3 november 2008

Helvetes dag!


Jag börjar tappa allt.
Känns som hela den här saken med viktnedgång glider mig ur händerna. Och jag vet inte varför.

Det har varit såå svårt att hålla sig ifrån onyttigheter idag. Och älsk gör det inte direkt lättare för mig. Just nu står det en cola-flaska på bordet framför mig, och där bredvid ligger det en halväten 200g chokladkaka. I skafferiet ligger det dessutom en oöppnad chipspåse och en påse med såna där strips-chips-grejer. Den påsen är tyvärr öppen, så jag har varit där och nallat. Inte så mycke, men ändå. Jag blir så besviken på mig själv!

Och att orka träna...tog mig knappt upp och ut imorse (gick endast 2000-stegs promenaden). Det går såååå tungt just nu! Jag har ingen lust till nånting, ingen motivation. Hur tusan kunde detta vända så fort?
Jag orkar inte med ett nederlag nu!
I ett försök att rädda den här nedåt-dagen och vända den till något bättre gjorde jag ett försök att åka till Blge för att köpa min boxningssäck. Tänkte att något nytt sätt att träna kanske skulle göra mig gladare och piggare på att träna. Men försöket gick käpprätt åt helvete. Jag och kusinvitamin (som följde med som sällskap) kom ca 1 mil (av 13), sen vände vi. Vägen var OMÖJLIG, trots vinterdäck. Det var mer eller mindre "en slankan hit, en slankan dit, och...nästan en slank i diket!"
Spårigt, slaskigt och sååå otroligt halt!
Tog det säkra före det osäkra och åkte hem igen. På ännu sämre humör och med ännu mindre motivation. "/
Som grädde på moset ramlade stegräknaren av byxorna och föll i golvet. så nu är den död
igen...på riktigt denna gång befarar jag. :(

På tal om allt annat skit denna dag så har jag kommit på mig själv med att börja dåligare mat igen. Jag har ingen veckomatsedel längre, och allt oftare blir det bara smörgåsar under en hel dag.

Vart tusan har den duktiga Naannii tagit vägen? Hon som kämpade och lyckades? Hon som hade viljan och orken att fortsätta?

Ge mig vilja och motivation att fortsätta det jag påbörjat!

Idag lever jag absolut inte upp till alla "vad duktig du är"-kommentarer!
:(

Jag måste hitta viljan igen, motivationen! Ska skriva en veckomatsedel för denna vecka. sen ska jag Tvinga mig ut i halkan för att gå innan jag drar en vända med dvd:n.
Har ca. 2000 steg kvar till att nå veckans 6000-stegs regel.

"/

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojoj du Sanna vad vi är lika ....antingen himmel el helvete... jag har varit nära att ge upp det här flera ggr. Men det är bara att försöka att ta sig i kragen å kämpa på rätt vad det är går det lättare igen. Vi har ju ett mål du o jag å dit ska vi ju nå ....eller hur vi kan ju inte bara kasta in handduken innan vi har nått dit vi vill.
KRAM KRAM från Stina