fredag 21 november 2008

Örebro och buss(er)-sice

Ujujuj, vilken träning jag fått utan att avsiktligt träna idag!
Bara morgonens bussresa gav min kropp en riktigt fight. Bussen var verkligen PROPPFULL! så vi fick stå hela vägen in till centrala Örebro. När vi väl kom fram hade Chaufförens "Bottgas och tvärnit- teknik" verkligen satt sina spår på benen, som kändes som spagetti då vi äntligen fick kliva av.

En sväng inne på Indiska innan vi tog bussen vidare till Lager 157. Gosh, hela lokalen var full av fin-fina kläder...och BILLIGA dessutom! Men, med det mål jag har är kläder inte direkt det bästa att investera just nu. Kul att köpa en massa kläder som förhoppningsvis kommer bli för stora om ett litet tag. Så det blev tillslut bara en svart kofta och en grå tunn tröja, som förövrigt var helgens erbjudande. Det sistnämnda köpte jag enbart för att den var billig...1 kr. JA ni såg rätt. EN KRONA! :O
Då gör det inget om jag inte använder den, eller om den sedan blir för stor... Va fan, 1 krona är väl inget att tjafsa om. :P

Tillbaka in till centrum och dags för maaaat. Hamnade på Alfredos, med pizza och taco-buffé på menyn. Inte det nyttigaste kanske...men riktigt gott!

Köpte en ny stav till piercingen i läppen, sen tog vi bussen hem till systers lägenhet igen. Hann in i 5 minuter och ta det lugnt, sen tog vi bilen till IKEA! Resan dit blev mycket intressant då Moa körde min bil. Inte det lättaste skulle nog både hon och jag säga. Kan man köra min lilla skrutt-golf första gången man kör den borde man tusan i mig få medalj. Moas försök att åka iväg blev full gas innan kopplingen ens börjat dra. Högvarv utan dess like! Flera motorstopp följde pga. detta. Det andra problemet kom redan då 2:an skulle i. Slutade med att Moa behöll 3:an i så länge det gick, och att jag fick lägga i 2:an då det verkligen behövdes.
Vi skrattade så vi höll på å dö.

IKEA var en fröjd.
3 shoppingsugna tjejer, 1 vagn och 1000-tals saker till salu ... Resten kan ni nog räkna ut själva?
Dock fanns det pengar i min kassa för en gångs skull så det gjorde ingenting. Härlish! En sväng till nått lågprisvaruhus och en sväng till Willys för att köpa lite mat.

Fartfylld dag och många skratt.
Lite onyttigheter, men va fan.
Allt för en underbar dag!

Imorgon blir det mera shopping och kuligheter.
Tänkte från en början bowla, men när vi kollade upp priset ändrades tankarna omgående... 260 kr för en timme!
Kanske inte låter dyrt för er som bor i städer, men...för oss, som är vana att bowla för 9 kr per serie är det en jäkla skillnad...så, NEJ tack!
Så roligt är det inte att bowla.
Men, Örebro är stort..och fler saker finns det på inköps-listan...
Yeyyyyy.

Dagens vikt och mått:
Vikt: 86.0 kg ( -0.4) (vägde mig igår)
Midja: 93 cm (-1cm)
byst: 107 cm (-1cm)
Mage: 101 cm (+-0)
höft: 104 cm (-2 cm)
arm: 33 cm (+-0)
lår: 58,5 cm (-1.5 cm)

Går framåt...sakta men säkert.
Ner ner ner! Jag VILL. Jag SKA!

Nu måste jag lyfta på mitt feta arsle och springa ut i kylan och kolla om det blivit ledigt på nån parkering. Står nu parkerad på gräsmattan bredvid "hälsa på parkeringen". Och har absolut ingen lust att få p-böter i natt.
Inget man ens behöver bry sig om där jag bor.
Men, nu är vi i "storstan"...
bäst att ta det säkra före det osäkra.

See yaaaaa...

1 kommentar:

Sockiss sa...

Hej Nannii! Vad kul att man kan inspirera! Visst är del kul när resultaten visar sig? Om än att det kan gå långsamt framåt i vissa perioder, men det går ju ändå framåt. Ser fram emot att läsa mer i din blogg! Så kan man peppa varandra!