måndag 24 november 2008

sömnbrist



Då var det meningen att man skulle vara igång igen då. Känns verkligen inte som jag är det. Trots att jag gjort allt jag kunnat för att röra på mig idag.



Somnade vid 12-tiden igår kväll, lite sur på mig själv att det blev så sent då jag skulle upp redan klockan 5. Klockan 4 väcktes jag av att Jimmy ropade på mig från badrummet. Blev verkligen fly förbannad först, då jag såg vad klockan var och insåg att jag skulle upp om en timme. Inte ens 5 timmar fick jag sova utan att nån störde!!!

När jag insåg vad som var på gång rann ilskan av mig på en gång och "mamma-Sanna" känslorna tog över.

Älsk hade vaknat med världens magvärk och därför gått på toa, för att sedan svimma och ramla ihop på golvet då han skulle resa sig. Detta hann jag precis få reda på, innan han började kräkas. (Ni som nån gång hört Jimmy kräkas, vilket oftast sker efter alkoholintag, vet hur högt det låter!)

Jag kastade mig upp ur sängen, gick och hämtade ett glas vatten åt älsk, tog fram en hink och stod och strök min stackars vinterkräk-sjuke karl på ryggen tills det lugnade sig.



Sedan sov jag de 45 minuter som återstod av min nattsömn, innan klockan ringde och jag begav mig ut på morgonpromenad. Som dock inte blev så lång som jag tänkt mig eftersom det rådde snöstorm utanför dörren. För att kompensera den allt för korta promenaden slog jag även på den nya träningsdvd:n och körde en pass på 15 minuter.



8.00- 18.30 på Coop. En riktigt rolig dag på coop faktiskt. Fick under jobbdagen också reda på att en jobbarkompis, några av mina gamlaklasskamrater och andra vänner skulle spela wolleyboll i skolans gympasal ikväll klockan 20, och blev verkligen tänd på idéen att slippa träna ensam för en gångs skull. Men, under kvällen tog tröttheten vid, och det slutade med att jag inte orkade vara med. Tog (som vanligt) en kvällspromenad med Djin istället och tog följe med mamma hem från bibblan.

Hoppas på att det blir fler gånger i gympasalen. Jag börjar tröttna ur helt på att alltid få träna ensam. Det går ju mycket enklare om man har någon att prata med under tiden, som när jag gick med mami. :)



Min innersta önskan just nu är att jag INTE ska bli smittad av kräksjuka. Jag varken vill eller har tid att bli sjuk nu. Jobben flyter på bättre än någonsin och jag är nästan inne på heltid. Då vill man absolut inte missa en dag eller tre! Och träningen i sin tur är redan nog lidande som det är. Jag måste få tid att komma igång ordentligt igen. Jag vill svettas!

Blev oerhört glad då jag gick in på bloggen idag. Hittade till sötnosen Yen's blogg.( http://yenfaceet.blogspot.com/) Där stod det en massa snäll-ord om mig och mitt viktminsknings-försök.
Yen, jag vet vet vet att du kan! Kan jag, så kan du! Vi hjälps åt! Pepp pepp pepp! Och alla ni andra, hjälp mig att peppa denna underbara varelse! (?) :D

---

På tal om att vilja gå ned i vikt. Jag hoppas att ni såg programmet om 500-kilospappan på tv ikväll. Om ni inte gjorde det, så vill jag säga att det var en jäkla väckarklocka. hur kul skulle det vara att inte kunnat gå på 4 år? Var glada att ni ännu kan röra er, och gör det bästa av situationen.
Motverka chanserna att gå ett sådant öde till mötes!
Ta vara på livet, innan det är för sent!

Dagens mat:
Frukost: mjölk och musli + en leverpastej smörgås+ en kopp glögg
Mellanmål: 1 bit smörgåstårta (kunde ej låta bli på jobbet) +1 kiwi + en mandarin
Lunch: soppa+ en smörgås
Mellanmål: 2 mandariner
Kvällsmat: en äggsmörgås+ kokosyoghurt och musli+ en kopp glögg.

(Jag vet att glögg inte är nå vidare bra om man vill gå ned i vikt...men det är ju såå gott, och snart är det juletider!)

Dagens Träning:
1,5 timmes promenad + 15 minuter med tränings dvd:n

Let the fat burn!

1 kommentar:

Yenface sa...

åh, du är så duktig. :) jag gör dig gärna sällskap nån gång om du vill? <3<3