tisdag 11 november 2008

Snabba puckar

Jaha, här gäller det att hänga med i svängarna ska ni veta! Efter dagens timmar har jag ringt och avsagt mig jobbet på Säfsen Resort. Chock! Å jag som tackade ja igår.
Men när jag kom till Coop för att jobba så berättade Lisa att jag gärna fick stanna hos dem i vinter, med ett säsongskontrakt på minst 75% och med chansen att efter säsongen (April) få fast jobb på 50%. Efter en natt med sömn svårigheter och funderingar på hur vinterns jobb skulle gå blev jag överlycklig och tackade ja direkt, nästa sak jag gjorde var att ringa till Säfsen!
Nu slipper jag må dåligt över att inte ha tid att umgås med vännerna om helgerna, eftersom jag nu kommer jobba 1 helg av 3 istället för tvärt om.
Nu sitter jag istället här och funderar på hur det hade varit att jobba på Säfsen, men, jag känner verkligen på mig att jag valt rätt! Och dessutom har en chans att få jobb längre än till April, vilket bara kan vara en sak...Skööönt!

Började inte förän klockan 2 idag och fick därför möjligheten att få mycket tid att träna och dona innan jag började. Hade tänkt gå upp vid 8, men tog tillfället i akt och sov en timme till. Nåväl, kom iaf upp 5 timmar innan jag började, så det räckte gott och väl.
Jobbet blev en glädje, med bra besked och snälla kunder kunde det inte vara bättre. Dessutom har de gjort om vid kassorna så man slipper sitta och glo rakt in i knäckebrödet hela dagarna. Resultatet blev riktigt luftigt och bra, dessutom chockerande och positivt för kunderna. I like!
Stängde kl. 18, sen blev det lite träning igen. Kvällsmat och nu sitter jag här och kollar på systrar i jeans.

Dagens mat:
1 smörgås med skinka och 1 morot till frukost, skinkpannkake-rester, 1 äpple, två smörgåsar med leverpastej och ost, 2 morötter och lite rostade solroskärnor.

Dagens träning:
1 timme och 20 minuters promenad (morgon och kväll), 50 minuter i mitt egna lilla hemmagym med boxningssäck, hantlar, pilatesboll och härlig träningsmusik (30 min morgon och 20 min kväll).

OBS!
"Lillgrisen" lämnade en kommentar på gårdagens blogginlägg med en fråga om skinkpannkakan i:
"Menar du verkligen att det bara ska vara 6 MATSKEDAR mjöl?"
Svar: Jag blev jätte osäker när jag läste frågan, tyckte själv att det lät alldeles för lite och trodde att jag skrivit fel. Men jag har kollat i kokboken än en gång och det stämmer. 6 Matskedar mjöl ska det vara. Testa det gärna, för den blir verkligen god. :)


Imorn blir det tight om träningstillfällen. Ska jobba heldag på bibblan, dvs. från halv 10 till kvart över 7. Får väl se hur mycket jag hinner/orkar med före och efter.

Naannii jagar fläsk och bygger muskler...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud vad du är duktig! Du inspirerar verkligen mig! Nu ska jag ut på lång morgonpromenad bara för det!

Anonym sa...

Ett tips: Jaga centrimetrar runt midjan istället för kilon. Muskler väger mycket mer än fett :)

Lycka till!