torsdag 25 februari 2010

Stackars liten!

Det blev en lång dag för en sliten.

Falun, Borlänge, Kupolen, Ludvika, hem.
Allt med sötaste Malan som sällskap. Vi kom iväg i tid, drog inte ut på någonting. Riktigt effektiva om jag får säga det själv!
Prioritet 1: Skidjacka
Prioritet2: Present
Prioritet3: Foundation
Schofff schoff schoff!!!...(som malin skulle ha uttryckt sig)
Effektivt som tusan!
Varför? Kanske för att vi var lite halvfattiga och snörvligt förkylda båda två?
Jag skyndade mest för att jag inte skulle hitta något att köpa, det är INTE roligt att göra det när man inte har råd! Lyckades, tycker jag, då jag endast hade en ny foundation, ett nytt lypsyl och en mascara (som Malan köpte åt mig i "årsdagspresent"...vems årsdag sa hon inte, men jag tror inte det var våran ^^ ) med mig hem.
Fick dock lägga ut en massa pengar på styrservoolja. Behövde tydligen det enligt de som kan! ^^ Blää för tråkiga utgifter när man egentligen inte har råd! "/

Tack vare tidig morgon, blev det tidig hemkomst...
En tidig eftermiddag, en sådan som skulle bli lugn, med tvättande och soffläge med en bra film på tv:n.
Jag fick äta upp mina planer i samma veva jag satte första foten innanför dörren...
Mot mig kom det en vägg av lukt....
BAJSLUKT!!!
Ett steg längre in, och inte mera!
Alla har vi väl nångång haft en sån där förjävlig magsjuka? Då det inte går att hålla sig, och det gäller att ha "ren" väg till toaletten hela tiden...?
Tänk er då att vara hund, och att inte ha någon matte hemma att öppna dörren... ^^
Stackars stackars Lillsvans! :(

Det var bara ut genom dörren med honom, och stanna ute tills det värsta hade lagt sig.
Jimmy kom hit och hjälpte mig ringa till en Veterinär och fixa tid trots att han hade fullt upp med sitt eget. Jag visste ingenting vad jag skulle göra, blev helt ställd av situationen, började fundera på vad fan jag skulle göra om det var riktigt riktigt illa! Om jag skulle bli tvungen att ta bort honom. Om det var slut nu. NEEEEEEEJ!
Jag vet jag ska lära mig att klara mig själv...men i vissa situationer går det fan inte!
Kräver ingenting av någon, men blir så jävla glad när folk finns, finns på riktigt!
Robert ställde upp direkt på att bli med till veterinären. Jag tackar något grymt!

Veterinären sa:
Att kräkningarna och diarrén troligtvis berodde på någon sorts "matförgiftning", alltså att Djin fått i sig något dåligt någonstans ifrån. Ute på gårdagens skogspromenad kanske?
Dessa irritationer i tarmen hade skapat en blödning, som gjorde det hela ännu värre.
Djin fick en hel påse dropp, en spruta med vitaminer och en spruta med medicin.
Nu ska han inte äta eller dricka på 24 timmar, sen blir det ris och köttbuljong för herr lillsvans imorn kväll. Penicillin till det också.
Passade dessutom på att ta reda på om noskliet varit det jag anat, och jaaa...noskvalster, hej!
Meducin för det också. Mera mera!
Sist med inte minst frågade veterinären om jag sett Djins ögon, och jaaa..även det var något människor sagt till mig att han troligtvis har: Gråstarr!

Stackars stackars älskade Lillsvans!
Det är bara att insé att han inte alls är ung längre, utan tvärrt om, börjar bli ganska gammal...
Det jävliga är att jag inte riktigt vet hur gammal. Men jag ska ta reda på det. På riktigt!
Jag tycker inte djur borde få åldras alls! :(
Vad ska jag göra utan honom liksom???

Där blev det också väldigt bra att jag lyckades hålla i de få slantarna jag hade...
Snåla en hel dag, och så går 1300 kr i ett nafs!
Ja jag tackar ja!

Oväntade utgifter är inte det bästa jag vet direkt...
Men vad gör man inte för vovvsingen?

Lång dag, och ingen tvätt blev ren idag heller.
Har skurat golvet flera gånger om i hela lägenheten. Gnuggat som fan för att få det rent.
Tror det är det nu...
Tar kvällen nu tror jag.

Sliten. Trött. Förkyld (men inte sjuk längre ^^)
Deppig. Orolig. Glad.

Imorn är det heldag på jobbet som gäller...

1 kommentar:

Musan sa...

Stackars lilla lillsvans. Har inte den där kraken nog med fel ändå lilla "problemhunden" :( Hoppas det blir bättre fort.

Ge honom en klapp från mig.