söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag

Och så kom dagen jag inte ville skulle komma!
Den kom...Och nu är den nästan slut!
Det blev inte alls så farligt som jag trodde det skulle bli.
Bestämde mig redan imorse för att inte slänga bort den,
utan ta hand om den istället...


Alla hjärtans dag, ALLA hjärtans.
Mitt hjärtas också.
Eller hur?


Vaknade tidigt, men valde att inte gå upp.
Trängde bort all stress, och gonade mig ända till ett.
Ingen panik. Min dag. Bara min.
Sena kvällar behöver sena mornar.
Jag har gått två långa promenader med Djin. Busat och lekt i snön.
Åkt 5:an, 3:an och 2:an på elljusspåret. 10 km. En mil.
Tog mig en längre dusch än jag brukar.
Skämde bort mig med en ansiktsmask.
Pratade med Pis i telefon.
Pratade mycket med vänner överhuvudtaget.
Tittade på film med Andreas och Robert.
Å så "I en annan del av Köping".
Wallander...

Är nöjd med dagen.
Den har varit så bra den bara hade kunnat bli.

En dag utan förväntningar,
annolunda från alla andra år.
En dag utan besvikelse.
Bara kärlek!


Tack för att DU finns!

Inga kommentarer: