måndag 15 februari 2010

löning, och den är...slut!?

Idag har jag känt mig lyckligt lottad,
njutit över att veta att jag har en sån underbar vän som jag har.
Umgåtts ett helt halvt dygn med denna härliga figur,
vännen som säger vad hon tycker, uttrycker sig med det berömda "Uh:et",
Hon som högt sjunger med när det råkar komma någon "gold'n oldies" på radion.
Hon, det är Malan! :)

Ledighetens dag blev en resa till Karlstad.
Till shoppingen, till Ikea.
Löningsdax, och mer än hälften försvann på en gång!
Men nu tror jag faktiskt jag lyckats handla ihop vad jag behöver för att klara mig...^^
En bokhylla, badrumsskåp, lampor, tavlor, köksgrejor, ett par skor osv osv.
Bara en massa "braattha-grejor".

Hela kvällen har vi läst ritningar och skruvat och donat. Bara fått ihop ungefär hälften, men det kommer bli askalas när det väl blir färdigt.
Avslutade dagen med hemgjord pizza, hundpromenad och en kort nervösåk.

Tackar Malan för sällskapet!

1 kommentar:

Musan sa...

Ser fram emot att se när du fixat i ditt hem :) Och du skriver riktigt bra du också. kanske är nåt som går i släkten ;)

Puss <3