måndag 1 februari 2010

Och så blev helg vardag igen...

Har haft en jobbig, rolig, stressig, lugn, mysig, förjävlig helg.
Allt på samma gång. Pang på bara!

För det första så kom jag till jobbet igår och vi kom på att vi glömt göra frukt-och gröntbeställningen, och alltså inte skulle få något alls fastän vi behövde.
FASIKEN! mitt fel på sätt och vis också. Slarvmajan som lovade i Torsdags att vi skulle fixa det på Fredag morgon...Tror ni jag kom ihåg det? Noppppppp!
Lördagsjobbandet blev full av telefonanvändning för att försöka få andra snälla butiker att ge oss lite av deras grejer. Ringde och väckte Robert, som ställde upp som chaufför i sin bil (jag hatar förövrigt att mina nycklar fortfarande inte kommit fram, hatar att alltid vara tvungen att be om hjälp när det kniper sig hela tiden!!!). Runt halva Ludvika, Nyhammar, Sunnansjö...Hämta en låda apelsiner här, köpa några tomater där...
Fy fan att jag ska vara en sån slarver!
men jag ordnade det, och tackar alla för all hjälp!

Annars då? Umgåsning med nära och kära. Tv-tittande. Middagslurer i soffan.

Lördags kvällen spenderades med "turisterna", systrarna, Mamsen och Malan.
Vindrickande, tjålande och eld i braskaminen...
en jävla mysig kväll!

Tack för en trevlig kväll! :)
Ibland önskar jag också att jag bodde i Göteborg och fick åka hit på skidsemester. ^^
Söndagen.
Vaknade och kände mig inte alltför pigg.
Kanske gårdagens mummelmann fortfarande mummlade i mitt huvud? ^^
Vågade inte sätta mig bakom ratten, så än en gång fick Robert ställa upp när vi skulle skjussa Moa till tåget i Ludvika. Vänner är till för att användas...elleeer?? :S
Blir nästan sur på att han alltid ställer upp hela tiden!
men tackar något så grymt för det också!
tack tack tack tack tack!
Kom hem och hämtade min kåtbock till hund som fick sova över hos Jimmy i natt.
Det är helt sjukt hur han är just nu! Han har aldrig varit SÅ HÄÄÄR jobbig över löpande tikar förut! Sitter och ylar om kvällarna när jag inte är hemma. Stör grannar. Vill ut hela tiden. Flåsar. Juckar på folk... vad tusan Djin! Lite stil och finess kanske inte skulle sitta helt fel??
Lämnade bilen hos mamma, gick hem, blev med Jimmy när han skjussade Tessi till bussen i Filipstad, åt pizza, pratade, skrattade.
Kom hem. Slingade Robert hår. Kikade på Wallander.
Nu skulle jag ha sovit för länge sen som vanligt,
ändå sitter jag här och skriver ett inlägg som ändå bara är ordbajs.
men jaaa, då vet ni vad jag gjort under helgen. ^^
FRÄÄÄNT VA?










Inga kommentarer: