onsdag 10 februari 2010

Snart...

Är det alla Hjärtans dag också. På Söndag.

Har alltid tyckt att det varit en speciell dag.
Har alltid tyckt om den, även då jag inte haft någon.
Just nu är det en pina.
Jag mår dåligt varenda gång jag sitter i kassan och ser någon köpa ett alla hjärtans-dags kort, eller en ask med gelé-hjärtan.
Känner mig skit löjlig, men kan inte hjälpa det.
Det gör ont!

Tänker att snart är det, och jag har ingen!
Tänker och tänker ända tills jag verkligen mår skit!
Då kommer jag på, att vad spelar det egentligen för roll?
Förra året var jag inte ensam, jag hade någon,
och ändå slutade kvällen med att jag satt med mina vänner och var depp.
Hade en "Alla stjärtars dag" istället för alla hjärtans.

Allt jag planerat gick åt helvete, och ändå är jag ledsen nu!??
Jag borde väl vara glad?
Glad för att inte ens behöva vara rädd för att bli besviken?
Glad för att för en gångs skull inte förvänta mig något?

Och ändå är jag inte det!

3 kommentarer:

Yenface sa...

jobbar du till helgen? annars vill jag gärna spendera fjärtans dag med dig. om du vill kan du följa med till lesjöfors, har match vid 4. Love Yenface

Musan sa...

Jag vet hur det känns... att helt plötsligt vara ensam på alla hjärtans dag känns jobbigt fast det för mig inte ens varit en viktig dag förut. Men varför inte fira en Alla hjärtans dag tillsammans med vänner, och ändå kalla den alla hjärtans dag. I år behöver det ju inte va en stjärtdag bara för att den firas med vänner. Eller varför inte ta en tur till din syster och fira dagen med henne med umgåsning och shopping eller nåt ;)
Puss och kram

ps. kämpa på hej å hå! ds.

Anonym sa...

hej igen. jo jag kommer allt för väl ihåg den dagen. den gick värkligen på skit. och tyvär kan jag ju inte göra den ogjord heller hur mycke jag än jag önskar.men kortet finns kvar oskrivet än, man måste väl inte vara i lag för att visa att man tycker om någon.kram j