tisdag 9 februari 2010

mer än ett dygn

Huvudet börjar klarna nu.
Inte alls lika suddigt och oklart som imorse.
Värken är borta för den här gången,
och jag är glad att jag stod på mig.
Klarade mig genom smärtan, och ut.
Det har gått mer än 24 timmar sedan jag tog min sista snus,
och jag tycker för en gångs skull själv att jag är duktig!
Så många gånger jag har försökt, men alltid gett upp.
Nu Jävlar!

Lite lugnare nu igen.
En period där jag trivs med ensamheten.
Med att vara själv. Klara av livet på egen hand.
Men åhj så trött på bråken som aldrig tar slut.
De dåliga minnena som aldrig går och lägger sig.
Nästipparna på människorna som lägger dem i blöt.
Så mycket! Så enormt!

Jag är trött på rödgråtna ögon som svider,
Trött på människor som talar om sånt de inte vet någonting om.
Trött på att alltid försöka låtsass, maskera mig. fejka!
Och så in i helvete trött på att vara trött!

Jag vill ha min framtid,
nu!

Inga kommentarer: